فعالیت سامانه ملی مربیان با حضور ۶ هزار مربی فرهنگی در کشور‌

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: سامانه ملی مربیان با حضور ۶ هزار مربی فرهنگی در کشور فعال شده است؛ همچنین ساماندهی سکوهای هواداری از مهم ترین فعالیت‌های لجستیکی وزارت ورزش و جوانان بوده است.

به گزارش اعتمادساز، سینا کلهر در دومین گردهمایی روسای کمیته‌های فرهنگی و مسئولیت‌های اجتماعی فدراسیون‌های ورزشی کشور که به میزبانی مشهد در حال برگزاری است، اظهار داشت: همه افراد حاضر در جلسه در حال انجام کار فرهنگی برای فدراسیون خود هستند و این فعالیت مشترک همه ما است که باید در جهت ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی افزود: این گردهمایی وجه ساختاری و اداری دارد؛ در این رابطه برای اجرای برنامه‌های فرهنگی باید با یکدیگر اتحاد داشته باشیم چرا که یک دست صدا ندارد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: اتحاد هم اکنون به معنای واقعی خود، بین کمیته‌های فرهنگی وجود ندارد و متاسفانه فدراسیون‌ها به صورت جزیره‌ای در حال عمل کردن هستند.

کلهر خاطر نشان کرد: در سال 1390 مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان فرهنگی فرمودند طرف مقابل به صورت جبهه‌ای عمل می‌کند و شما هم باید جبهه‌ای عمل کنید، پس باید اتحاد داشته باشیم و این موضوع اساس کار ما باشد.

وی با بیان اینکه لجستیک فرهنگی در کشور ضعیف است، ادامه داد: باید هر فدراسیون‌ها به ظرفیت‌های قدرتمند فرهنگی متصل شود و با استفاده از این ظرفیت‌ها به جایگاه درست در مسائل فرهنگی برسد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: دربازی‌های جام جهانی تیم فرهنگی وزارت ورزش و جوانان برای موضوعاتی از قبیل سکوهای هواداری، تناقضات فرهنگی در قطر، تولیدکنندگان خبر و سازماندهی هواداران در بازی‌های بین المللی حضور پیدا کرد.

کلهر با اشاره به موضوع مهم ساماندهی چهره‌های شاخص ورزشی، اضافه کرد: هم اکنون سامانه ملی مربیان با حضور 6 هزار مربی فرهنگی در کشور فعال شده است؛ همچنین ساماندهی سکوهای هواداری از مهم ترین فعالیت‌های لجستیکی وزارت ورزش و جوانان بوده است.

وی گفت: برگزاری مناسبت‌های مذهبی و ملی وظیفه ذاتی روسای فرهنگی فدراسیون‌ها است و حتما باید این موضوع در جهت ارتقا فرهنگ ورزش کشور باشد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: همه افراد حاضر در این جلسه نقطه نظرات متفاوتی دارند اما همه ما باید به نقطه کانونی برای ارتقا فرهنگ در ورزش برسیم.

کلهر با اشاره به موضوع مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی افزود: فرهنگ موعظه را باید جا بیندازیم و امر به معروف و نهی از منکر را از خودمان شروع کنیم چرا که همه ما قطعا دچار اشتباه در رفتار خود هستیم.

وی درباره وظیفه ذاتی کمیته‌های فرهنگی بیان کرد: وظیفه ذاتی کمیته‌های فرهنگی خلق و حفظ موقعیت‌های نمادین است و قطعا این موضوع در ورزش کشور تاثیر گذار خواهد بود.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه حجاب در ورزشکاران باید یک امر مهم شمرده شود، تصریح کرد: یکی دیگر از وظایف مهم ما مبارزه با بی‌حجابی در ورزشکاران است.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید