فرماندار گناباد: آموزش و پرورش این شهرستان برای جهش تولید کادرسازی کند

فرماندار گناباد گفت: آموزش و پرورش این شهرستان باید با آموزش نیروهای متخصص و جهت گیری بیشتر طرحهای آموزشی و تحقیقاتی در مسیر نیازها و ضرورتهای بخش تولید برای رونق این بخش گام بردارد و کادرسازی کند.

به گزارش اعتمادساز، رضا نصیری روز در نشست شورای آموزش و پرورش گناباد نام گذاری امسال به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم را یادآور شد و افزود: آموزش و پرورش به عنوان رکن اساسی نظام تعلیم و تربیت نقش مهمی در آموزش دانش آموزان و نیروهای توانمند بخش تولید و تحقق شعار سال جاری دارد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش و مدارس باید موضع و نسبت خود را برای تحقق شعار سال مشخص و تحقق این مساله را رویکرد اصلی فعالیت خود قرار دهد.

فرماندار گناباد گفت: باید دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی را با برگزاری اردوهای “راهیان پیشرفت” با ظرفیتهای تولیدی این شهرستان در زمینه های گوناگون صنعتی، معدنی و کشاورزی آشنا کرد.

نصیری بر استفاده از ظرفیتهای فرودگاه منطقه ای شهدای گناباد برای راه اندازی هنرستان هوانوردی و پروازهای سبک آموزشی در این شهرستان نیز تاکید کرد.

وی فرهنگ سازی برای ترغیب بیشتر دانش آموزان به ادامه تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای و ایجاد رشته های جدید متناسب با ظرفیتهای منطقه را نیاز مهم آموزش و پرورش گناباد برشمرد.

۱۹ هزار دانش آموز در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند.

حدود ۹ هزار نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، پنج هزار نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید