فرماندار: پیگیر تامین زمین در مشهد برای نهضت ملی مسکن هستیم

فرماندار مشهد گفت: شناسایی و تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر مشهد در حال پیگیری است و به زودی زمین مورد نیاز تامین خواهد شد.

به گزارش اعتمادساز، محسن داوری روز پنجشنبه در جریان واگذاری ۲۱۱ قطعه زمین به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در روستای «کشف» مشهد افزود: یکی از دغدغه های مردم این کلانشهر موضوع مسکن است، از طرفی یکی از سیاستهای اصلی دولت سیزدهم اقدام نهضت ملی مسکن و رفع این مشکل است.

وی بیان داشت: در شهرستان مشهد واگذاری زمین برای ساخت مسکن از حدود سه هفته قبل آغاز شده است.

فرماندار مشهد اظهار کرد: امروز ۲۱۱ قطعه زمین در روستای کشف واقع در بخش مرکزی و در حاشیه شهر مشهد به ۴۲۲ متقاضی از طریق قرعه کشی واگذار شد و در ادامه هر پنجشنبه قطعات جدید زمین و یا آپارتمان را به متقاضیان واجد شرایط و ثبت نام شده در این شهرستان واگذار خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: علاوه بر واگذاری زمین در روستاهای سه بخش مرکزی، رضویه و احمدآباد شهرستان مشهد، اهدای زمین در شهرهای ملک آباد و رضویه نیز در حال انجام است.

داوری گفت: زمین های بخشی از متقاضیان نهضت ملی مسکن در گلبهار تامین شد و همچنین زمین مورد نیاز ۲ هزار و ۴۰۰ متقاضی نیز در منطقه منفصل شهری «مهرگان» فراهم شده است.

فرماندار مشهد تصریح کرد: زمین های واگذار شده، تسطیح و آماده سازی شده هستند و کسانی که زمین گرفته اند می توانند از همان روزی که پروانه ساخت می گیرند عملیات احداث واحد مسکونی خود را آغاز کنند.

چهار میلیون نفر جمعیت شهرستان مشهد در شهرهای «مشهد، رضویه، ملک آباد و بینالود» و ۴۰۰ روستای کوچک و بزرگ آن سکونت دارند. حدود یک و نیم میلیون نفر از این تعداد در مناطق روستایی بویژه بافت حاشیه نشین و روستاهای چسبیده به مشهد زندگی می کنند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید