فرماندار مشهد: نهضت ملی مسکن کمک به معیشت خانواده‌ها است

فرماندار مشهد گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن اقدام مهمی در راستای کمک به معیشت خانواده‌ها است.

به گزارش اعتمادساز، محسن داوری ظهر پنجشنبه در آئین قرعه‌کشی و واگذاری زمین طرح نهضت ملی مسکن در روستای گوارشک بخش مرکزی شهرستان مشهد اظهار کرد: متأسفانه امروز بخش زیادی از درآمد خانواده‌ها برای تأمین مسکن هزینه می‌شود که اجرای طرح نهضت ملی مسکن اقدام مهمی در راستای حل این مشکل و کمک به معیشت خانواده‌ها است.

فرماندار مشهد با بیان اینکه امروز یکی از بخش‌های که مردم را رنج می‌دهد، مساله مسکن است، بیان کرد: معیشت از دغدغه‌های مردم است که بر اثر تحمیل تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان و ناکارآمدی برخی مدیران با این مشکلات مواجه شده است.

وی افزود: در چند ماه گذشته در راستای اجرای نهضت ملی مسکن در روستاهای شهرستان مشهد هم به متقاضیان زمین واگذار می‌شود.

پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات با بهره ۵ درصد

داوری با بیان اینکه هر قطعه به دو نفر واگذار می‌شود، گفت: با هدف افزایش سرعت ساخت و ساز این واحدهای مسکونی روستایی، مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات با بهره ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به آنها پرداخت می‌شود.

فرماندار مشهد با اشاره به فرصت شش ماهه دریافت کنندگان زمین برای آغاز ساخت و ساز واحد مسکونی تصریح کرد: این زمین‌ها به صورت ۹۹ ساله واگذار می‌شود و مالکان امکان خرید و فروش این زمین‌ها را نخواهند داشت.

وی از تخفیف ۵۰ درصدی هزینه‌های پروانه‌های ساختمانی خبر داد و گفت: مالکان می‌توانند بعد از واگذاری زمین، کار دریافت پروانه و ساخت‌وساز را آغاز کنند.

داوری بر لزوم بهره‌مندی هرچه بهتر از فرصت‌های این ماه و رعایت حرمت آن تاکید کرد.

فرماندار مشهد خدمت به خلق را بهترین عبادت بیان کرد و گفت: باید شکر گذار نعمت انقلاب اسلامی باشیم.

وی با بیان اینکه امروز دنیا به کشور ما حسادت می‌کند، گفت: گرچه دشمن به وعده الهی ظهور منجی عالم بشریت ایمان ندارد ولی یقین به این مساله موجب شده است تا از انقلاب اسلامی ترس داشته باشد و در مقابل آن بایستد.

داوری خاطرنشان کرد: برای اینکه دشمن به هدف خود در ایجاد ناامیدی و سرخوردگی مردم نرسد، باید خدمت‌گذاری را در اوج انجام دهیم.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید