فرماندار مشهد خبرداد؛ قرعه‌کشی ۲ هزار واحد مسکونی در مشهد هم‌زمان با ولادت حضرت علی (ع)

فرماندار مشهد گفت: در تاریخ ۵ بهمن و هم‌زمان با ولادت حضرت‌علی (ع) در منطقه سیدی مشهد برای ۲‌هزار واحد مسکونی قرعه‌کشی انجام می‌شود.

به گزارش اعتمادساز، محسن داوری در آئین قرعه‌کشی واگذاری زمین در روستای کشف با بیان اینکه در این روستا ۲۱۱ قطعه زمین به ۴۲۲ نفر واگذار می‌شود، اظهار کرد: شورای مسکن هر پانزده روز یک‌بار با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و دستگاه‌های خدمت‌رسان تشکیل می‌شود و این واگذاری‌ها با همکاری شورای روستا، دهیاری و بنیاد مسکن تحقق یافته است.

فرماندار مشهد تصریح کرد: برای واگذاری زمین باید شرایطی احراز شود؛ فرم «ج» متقاضی قرمز نباشد و خانه بهداشت همان منطقه، سکونت یا خدمات گرفتن فرد را تأیید کند؛ ضمن اینکه از مدرسه‌ای که خود فرد یا فرزندش خدمات گرفته است یا از دستگاه‌های خدمت‌رسان استعلام گرفته می‌شود و در نهایت دهیاران شورا و بخشداری باید سکونت را تأیید کنند. با توجه به این شرایط اگر درخواست برخی متقاضیان تأیید نشده است، از طریق دهیاری درخواست خود را مطرح کنند تا در بخشداری بررسی شود.

وی با بیان اینکه به‌زودی زمین را برای همه افراد واجد شرایط تأمین می‌کنیم، اضافه کرد: شرط سنددار شدن برای کسانی که صاحب زمین شده‌اند، تغییر ندادن مالکیت زمین است. زمین‌ها به صورت ۹۹ ساله واگذار می‌شود و مالکان امکان خرید و فروش این زمین را نخواهند داشت.

داوری افزود: در شهرستان مشهد و شهر مشهد نزدیک به ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در مهرگان قرعه‌کشی شده است. تعداد زیادی مسکن هم در گلبهار واگذار کردیم و به‌زودی در رضویه و مشهد نیز واگذاری انجام می‌شود. در تاریخ ۵ بهمن و هم‌زمان با ولادت حضرت‌علی (ع) نیز در منطقه سیدی برای ۲ هزار واحد مسکونی قرعه‌کشی انجام می‌شود.

فرماندار مشهد همچنین در پاسخ به درخواست الحاق روستای کشف به مشهد و مشکلات اتوبوس‌رانی در این روستا، بیان کرد: الحاق به شهر قاعده‌ای دارد و ما هم پیگیری خواهیم کرد؛ اما اگر این مناطق جزو شهر بود، واگذاری زمین در آن‌ها انجام نمی‌شد. به شهروندان مشهد در گلبهار یا در مهرگان واحد شصت‌متری تعلق گرفته است و قرار است این واحدها ساخته و تحویل شوند؛ اما زمین‌هایی که در حال واگذاری است دویست‌متری و برای ساخت دوطبقه در نظر گرفته شده‌اند؛ ضمن اینکه اهالی خودشان می‌توانند ساخت‌وساز کنند؛ بنابراین صرفاً با الحاق به مشهد، همه مشکلات حل نمی‌شود. در موضوع اتوبوس‌رانی نیز با تفاهمی که با وزارت کشور و شهرداری مشهد داشته‌ایم، تلاش کرده‌ایم که به‌زودی این مشکل را حل کنیم.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید