فرماندار مشهد: حل مشکل مسکن کمک به معیشت مردم است

فرماندار مشهد گفت: نهضت ملی مسکن در راستای کاهش هزینه‌ها و کمک به معیشت خانواده‌ها است.

به گزارش اعتمادساز، محسن داوری ظهر پنجشنبه در آئین قرعه‌کشی و واگذاری زمین طرح نهضت ملی مسکن در روستای امین‌آباد بخش مرکزی شهرستان مشهد اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از درآمد خانواده‌های مستأجر برای تأمین مسکن هزینه می‌شود اجرای طرح نهضت ملی مسکن گام مهمی در راستای حل مشکل مسکن و کمک به معیشت خانواده‌ها است.

فرماندار مشهد از نهضت ملی مسکن به عنوان تدبیر خوب دولت سیزدهم یاد کرد و افزود: این زمین‌ها به صورت ۹۹ ساله واگذار می‌شود و مالکان امکان خرید و فروش این زمین‌ها را نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه متقاضیان تأیید شده باید بلافاصله پس از واگذاری زمین کار دریافت پروانه و ساخت و ساز را آغاز کنند اظهار کرد: پروانه‌های این واحدهای مسکونی ظرف دو هفته صادر می‌شود و مالکان باید طی مدت یک ماه فونداسیون واحد مسکونی را اجرا کنند.

داوری با بیان اینکه مالکان این واحدها تا ۹۵ مترمربع زیربنا می‌توانند احداث کنند، تصریح کرد: با هدف افزایش سرعت ساخت و ساز این واحدهای مسکونی روستایی، مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات با بهره ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به آنها پرداخت می‌شود.

فرماندار مشهد خدمت به مردم را افتخار دانست و تاکید کرد: باید برای خدمت به این مردم که مقاومت کرده و ایستاده‌اند، شب و روز تلاش کنیم.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به نگاه اعتقادی به ظهور منجی گفت: غدیر خم درس آینده نگری و ولایت‌مداری برای ما داشت.

داوری با اشاره به تهاجم و تحریم‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی گفت: سرمایه اصلی کشور نفت، معدن و … نیست بلکه مردم مقاوم و صبوری هستند که پای کار ایستاده و فشارها را تحمل می‌کنند.

فرماندار مشهد با بیان اینکه مردم ما به تقابل با کفر افتخار می‌کنند، خاطرنشان کرد: تهاجم و تحریم‌های دشمن به خاطر نگاه اعتقادی ما است و با ظهور یگانه منجی عالم بشریت همه منافع آنها به خطر می‌افتد چراکه حمایت از مظلوم و از بین بردن ظلم و ظالم وعده الهی است.

قرعه کشی ۲۵۲ واحد مسکونی

بخشدار مرکزی مشهد هم در این مراسم گفت: امروز پانزدهمین هفته از قرعه‌کشی و واگذاری زمین در روستای امین آباد انجام شد.

حسن کاظمی با اشاره به قرعه کشی ۲۵۲ واحد مسکونی در این مراسم افزود: از این تعداد ۱۷۲ واحد در روستای اسماعیل آباد، ۶۲ واحد در روستای امین آباد و ۱۸ واحد در روستای پایین ده بخش مرکزی احداث خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: جدول‌گذاری و آسفالت ۴۵۰۰ مترمربع با صرف ۱۰ میلیارد ریال از جمله اقدامات انجام شده در این روستا است.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید