فرماندار: تکمیل طرح‌های زیرساختی به توسعه سبزوار منجر می‌شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: طرح‌های زیرساختی مهمی در حوزه‌های عمرانی این شهرستان در حال اجراست که تکمیل آنها به تحرک اقتصادی و توسعه منطقه منجر می‌شود.

به گزارش اعتمادساز، حسین ابراهیمی کُردیانی دوشنبه در نشست شورای اداری سبزوار افزود: این طرح‌ها در بخش های مختلف اقتصادی، آب و فاضلاب، راهها، برق، بهداشت و درمان، فرهنگی و ورزشی است که برخی از آنها با توجه و اعتبارات دولت سیزدهم در مرحله تکمیل نهایی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در سفر قبلی هیات دولت به خراسان رضوی اعتباراتی برای برخی طرح های زیرساختی سبزوار لحاظ شد که اقدام‌های شاخصی در این حوزه‌ها صورت گرفت و برای مثال ساخت مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی آب شرب سبزوار از محل مصوبه‌های سفر استانی رییس‌جمهور پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارد.

ابراهیمی افزود: همچنین تصفیه‌خانه دوم سبزوار در «توحیدشهر» با پیشرفته‌ترین روش‌های تصفیه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال اجراست و اکنون در مرحله تامین تجهیزات قرار دارد.

وی اضافه کرد: عملیات تکمیل طرح سالن اجتماعات (آمفی تئاتر) هزار نفری دانشگاه حکیم سبزواری نیز با تامین اعتبار از محل مصوبات سفر رییس‌جمهور در حال اجراست.

فرماندار ویژه سبزوار گفت: برای طرح راه آهن شهرستان نیز از طریق ماده ۵۶ سه هزار میلیارد ریال تامین اعتبار شده است که با تامین بقیه اعتبار از محل سفر هیات دولت تلاش می‌شود این طرح زیرساختی در دولت سیزدهم تکمیل شود.

ابراهیمی افزود: در حوزه راه‌های ارتباطی عملیات اجرایی دوبانده شدن مسیر سبزوار – اسفراین به طول بیش از ۲۰ کیلومتر در مرحله نخست در مراحل پایانی قرار گرفته و عملیات روکش آسفالت در بخش هایی از مسیرهای ارتباطی به ویژه در جاده سبزوار در محور ملی تهران – مشهد انجام شده است.

وی ادامه داد: البته یکی از نیازهای اساسی در این حوزه، راههای روستایی به ویژه در بخش محروم «روداب» است که تعهد ۱۰۰ میلیارد ریالی برای روکش بخشی از مسیر سبزوار – روداب دریافت شد.

به گفته وی، در حوزه تامین زیرساخت ها نیز ایجاد پست‌های فوق توزیع شهرک صنعتی شماره ۲، بخش روداب، توحیدشهر و منطقه ویژه اقتصادی سبزوار مورد نیاز است که بخشی از آن در مرحله اجرا قرار دارد.

گشایش در منطقه ویژه اقتصادی

فرماندار ویژه سبزوار با بیان اینکه در امور مرتبط با منطقه ویژه اقتصادی سبزوار نیز گشایش خوبی ایجاد شده است، افزود: شرایط واگذاری زمین به سرمایه گذاران نهایی شده و در این راستا یکی از زیرساخت ها تامین برق است.

ابراهیمی اظهار کرد: ساخت مجتمع فرهنگی، هنری که از سالهای گذشته آغاز شده بود باید تحرک یافته و شتاب آن مورد توجه قرار گیرد و نیز عملیات ساخت زندان جدید سبزوار که برای رسیدن آن به شاخص های امنیتی مطلوب حدود ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، مورد توجه است.

وی افزود: توسعه و ارتقای بیمارستان شهیدان مبینی در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حمایت های خیران مورد توجه قرار گرفته و پیشرفت فیزیکی ساختمان الحاقی آن به ۴۰ درصد رسیده است که تکمیل آن نیازمند ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار و تامین تجهیزات آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

فرماندار ویژه سبزوار خاطر نشان کرد: در حوزه زیرساخت‌های ورزشی علاوه بر پیگیری‌ها، برای تکمیل مرحله دوم ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سربداران، تکمیل طرح نیمه‌تمام خانه جوان با تامین اعتبار در مرحله پایانی قرار دارد و طرح توسعه سالن شهید مشکانی که با کمک خیران پی‌ریزی و اسکلت‌های فلزی آن نصب شده با جذب منابع کامل می شود.

ابراهیمی افزود: در حوزه نهضت ملی مسکن نیز با وجود اقدام‌های مناسب در سبزوار،‌ انتظار می رود ادارات شهرستان در تامین زیرساخت‌ها نهایت همکاری را داشته باشند و مهمتر اینکه بانک‌ها برای اعطای وام در این زمینه پای کار بیایند.

وی اضافه کرد: در حوزه مولدسازی نیز دستگاه‌های اجرایی و اداری فهرست املاک مازاد خود را اعلام کنند تا از این ظرفیت برای تکمیل طرح های نیمه تمام و جبران بخشی از نارسایی‌ها و کاستی‌های حوزه زیرساختی شهرستان استفاده شود.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید