فرماندار تایباد برای راه اندازی کارخانه تولید خوراک دام این شهرستان ضرب الاجل تعیین کرد

فرماندار تایباد گفت: تمامی دستگاههای متولی باید حداکثر طی ۲ ماه آینده مشکلات کارخانه تولید خوراک دام این شهرستان را بررسی و برای برطرف کردن آن تلاش کنند به گونه‌ای که به چرخه فعالیت بازگردد.

به گزارش اعتمادساز، مهدی شیردل روز دوشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه تولید خوراک دام این شهرستان افزود:ابتدا باید از همه ظرفیتهای موجود شهرستان برای رفع مشکلات این واحد تولیدی و سایر کارخانه های تعطیل یا نیمه فعال استفاده کرد و درصورت نیاز از دستگاههای متولی کشوری و استانی هم استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد:شهرستانهای تایباد، تربت جام، خواف و باخرز از قطبهای دامپروری خراسان رضوی به شمار می روند که احیای کارخانه تولید خوراک دام این منطقه مرزی می تواند نقش زیادی در تامین انواع نهاده های دامی تایباد و شهرستانهای همجوارش داشته باشد.

فرماندار تایباد با اشاره به این که به حرکت درآمدن چرخه صنعت در تایباد مورد غفلت واقع شده است افزود: برای رونق بخش صنعت در این خطه مرزی باید بستر حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این منطقه فراهم شود.

وی اضافه کرد: نزدیک بودن شهرک صنعتی تایباد با مرز دوغارون و قرار گرفتن آن در همجواری افغانستان یک فرصت طلایی برای فعالیت تجار افغانستانی در این منطقه است که خود نقش زیادی در افزایش سطح تعاملات اقتصادی ایران با افغانستان دارد.

فرماندار تایباد گفت: فراهم کردن زیرساختهای لازم و ارائه بسته های حمایتی و معافیتهای مالیاتی می تواند به شکوفایی شهرک صنعتی تایباد منجر شود.

شیردل تاکید کرد: خانواده های مرزنشین باید از تمام فعالیت های اقتصادی که در مناطق مرزی انجام می شود سهمی داشته باشند.

کارخانه تولید خوراک دام تایباد در سال ۱۳۹۴ با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید و هم اکنون زمینه اشتغال مستقیم ۲۵ نفر در آن فراهم شده است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید