فراهم شدن زمینه ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در بردسکن

رئیس مرکز رشد و نوآوری علمی شهرستان بردسکن گفت: زمینه ایجاد نیروگاه های خورشیدی با کمترین زمان ممکن در بردسکن فراهم شده است.

به گزارش اعتمادساز، عماد طاهری اظهار کرد: بسته علمی تولید رمز ارزها از برق خورشیدی در مرکز رشد و نوآوری به نتیجه نهایی رسید واین مهم در خور توجه درآمدزایی برای فارغ التحصیلان حوزه IT و رایانه است.

طاهری از نهایی شدن بسته پیشنهادی علمی برای تولید رمز ارزها و ارزهای دیجیتال که تنها از طریق نیروگاه ها و مزارع تولید برق خورشیدی قانونی است در مرکز رشد و نوآوری خبر داد.

وی با بیان اینکه فرصت ایجاد شده  برای  متقاضیان یک فرصت استثنایی است افزود: منطقه بردسکن با توجه به آفتاب مناطق کویری ودشت بهترین مکان برای ایجاد نیروگاههای خورشیدی است که با ساخت این مکان روزانه درآمدی میلیونی نصیب  سرمایه گذار می شود.

رئیس مرکز رشد و نوآوری علمی بردسکن با اشاره  به اینکه در جلسه نهایی با مهندس فرجامی که از برترین فعالان و مشاورین حوزه ایجاد نیروگاه های برق بخش خصوصی خراسان رضوی محسوب می شود، بسته درآمدزایی حوزه علم در بخش IT و یارانه از طریق تولید رمز ارزها نهایی شد و آماده ارایه به جوانان و فارغ التحصیلان می باشد.

طاهری با اشاره به این که رسالت ذاتی مراکز رشد و نوآوری را کمک به ایجاد درآمد و تجاری سازی ایده ها برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است تا پیوند میان علم و درآمد برایشان ایجاد شود گفت: باید به وسع توانایی و منابع خود،  کاری کرد که جوانان آخرین انتخابشان کار دولتی باشد و ارزش زمان خودشان را دریابند.

وی گفت: در جلساتی که با حضور معاونت  رئیس جمهور در تهران برگزار شد، ضمن کمک وحمایت از ایجاد نیروگاهای خورشیدی اظهار کرد:  متقاضیان می توانند با مراجعه به دانشگاه پیام نور واحد بردسکن، مرکز رشد ونوآوری از کلیات بسته علمی این پروژه مطلع شوند.

وی به فرایند اجرای مجوزها تا قبل از این سه تا شش ماه اشاره کرد وگفت: در حال حاضر همه این فرایند ها ضمن اینکه  برای سرمایه گذار هزینه ای را نخواهد داشت در حدود یک ماه زمان میبرد.

قبل از این نیز فرماندار  بردسکن از پیگیری یک سرمایه گذار در بردسکن جهت ساخت نیروگاه خورشیدی  دراین شهرستان  خبر داده بود .

فارس

دیدگاهتان را بنویسید