عمران خان و پوتین در مورد افغانستان گفتگو کردند

عمران خان؛ نخست‌وزیر پاکستان با ولادیمیر پوتین؛ رییس‌ جمهوری روسیه در مورد افغانستان گفتگو کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، دیلی تایمز به نقل از اعلامیه دفتر نخست‌وزیر پاکستان گزارش داده که در این گفتگو دوطرف در مورد روابط دوجانبه پاکستان و روسیه، روابط تجاری و مسایل مربوط به افغانستان گفتگو کرده‌اند.

عمران خان صلح و ثبات در افغانستان را برای ثبات منطقه مهم خوانده و گفته‌است که افغانستان با چالش‌های انسانی و اقتصادی وخیمی مواجه است. او تاکید کرده که حمایت جامعه جهانی از مردم افغانستان در این مقطع حساس یک ضرورت است و اهمیت حیاتی دارد.

نخست‌وزیر پاکستان بر آزادسازی دارایی‌های افغانستان برای رفع نیازهای شدید مردم افغانستان تاکید کرده‌است.

در این گفتگو دوطرف گفته‌اند که در مسایل مربوط به افغانستان با هم در تماس هستند.

دولت پاکستان تلاش دارد تا حمایت جامعه جهانی را از حکومت طالبان جلب کند.

این در حالی ‌است که روزنامه دیلی تایمز در پاکستان گفته‌است که تلاش اسلام‌آباد برای جلب حمایت بین المللی و خارج‌کردن طالبان از مخمصه بحران بشری در افغانستان نتیجه نداده‌است.

دیلی تایمز با اشاره به سفر مشاور امنیت ملی پاکستان که قرار است امروز سه‌شنبه، ۲۸ جدی وارد کابل شود، تلاش پاکستان برای جلب کمک‌های خارجی را ناکام خوانده و گفته‌است که طالبان بدون به رسمیت شناخته‌شدن از پس مشکلات موجود در افغانستان برنمی‌آیند.

این روزنامه پاکستانی گفته‌است که این کار زمانی ممکن است که طالبان در سیاست‌های خود در برابر زنان تغییر وارد کنند و از سوی جهان به رسمیت شناخته شوند.

دیلی تایمز با اشاره به میزبانی پاکستان از نشست سازمان همکاری اسلامی گفته‌است که پاکستان از این طریق به دنبال جلب کمک‌های کشورهای اسلامی از طالبان بود؛ اما این طرح نیز ناکام شد؛ زیرا به جز عربستان سعودی هیچ کشوری متعهد به کمک مالی چشمگیر به افغانستان نشده‌است.

قرار است موئد یوسف؛ مشاور امنیت ملی پاکستان در راس هیاتی، امروز از کابل دیدن‌کند. هدف از این سفر، کمک به حکومت طالبان برای کاهش بحران بشری در افغانستان و گفتگو روی تنش‌های مرزی اخیر میان دو کشور گفته شده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید