عمده‌ترین چالش جامعه کارگری تربت‌حیدریه ناآگاهی نسبت به قوانین است

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تربت‌حیدریه گفت:  یکی از مشکلات محوری جامعه کارگری و کارفرمایی این شهرستان ناآگاهی نسبت به قوانین و مقررات است.

به گزارش اعتمادساز، هادی نوبخت افزود:ناآگاهی‌های لازم کارگران و کارفرمایان از حقوق اولیه خود موجب ایجاد اختلافات بین آنها شده‌ است.

وی ادامه داد: برای برطرف کردن این مشکل، اجرای برنامه‌های آموزشی روابط کار برای کارگران و کارفرمایان در دستور کار قرار گرفته است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: تداوم این برنامه‌ها موجب کاهش ۱۰ درصدی پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف نسبت به مدت مشابه پارسال شد.

نوبخت افزود: میزان ورودی پرونده‌های اختلافی از ابتدای امسال، هزار فقره بود که ۶۰۰ پرونده مربوط به هیات تشخیص و بقیه مربوط به هیات حل اختلاف بود.

وی ادامه داد: این اداره در حوزه حل اختلاف علاوه بر تربت‌حیدریه، پرونده‌های ۶ شهرستان دیگر شامل زاوه، مه‌ولات، رشتخوار، خواف، گناباد و بجستان را نیز بررسی می کند.

۵۰ درصد پرونده‌های کارگری و کارفرمایی منجر به سازش شده است

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: خوشبختانه ۵۰ درصد پرونده های ورودی منجر به سازش شده‌اند و همین امر موجب شده است اداره تعاون تربت‌حیدریه امسال در سطح ادارات برتر خراسان رضوی در حوزه هیات‌های تشخیص و حل اختلاف شناخته شود.

نوبخت افزود:هم اکنون در شهرستان تربت‌حیدریه پنج هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی فعال وجود دارد که برای ۴۳ هزار کارگر فعال خود، بیمه می‌پردازند.

وی به وضعیت تعاونی‌های موجود تربت حیدریه نیز اشاره و اظهار کرد: از مجموع ۷۰۰ تعاونی موجود این شهرستان، ۴۰۰ تعاونی در بخش‌های تولیدی، کشاورزی و فرش فعالیت دارند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید