علم الهدی: مشکلات معیشتی نمی گذارد مردم دستاوردهای دولت را ببینند

امام جمعه مشهد گفت:مشکلات معیشتی، مانند غباری است که نمی گذارد مردم دستاوردهای دولت سیزدهم را ببینند.

به گزارش اعتمادساز، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد که در حرم مطهر رضوی ایراد شد افزود: رهبری در دیدار اخیر خود با هیات دولت فرمودند ۲ علت وجود دارد که اهمیت کار دولت دیده نمی شود اولی ضعف عملکرد رسانه ای دولت است که باعث شده دولت نتواند دستاوردها و توانمندی خود را نشان دهد و دیگری که مهم تر است مسایل اقتصادی و مشکلات معیشتی است.

وی ادامه داد: اگر دولت این توانمندی و قدرت را دارد که فاز ۱۱ گازی، با تاخیر ۲۰ ساله در راه اندازی را، ۱.۵ ساله افتتاح کند پس مشکلات معیشتی مردم را حل کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: رفع مشکلات معیشتی مردم با وجود راهکاری های مختلف آن قدرها هم سخت نیست، آنها را حل کنید و مسوولان اقتصادی دولت این مشکلات را نادیده نگیرند، معیشت مردم را به ثبات برسانید تا این غبار از دستاوردهای دولت زدوده شود.

علم الهدی اضافه کرد: به عنوان نمونه می توان قیمتهای اقلام مصرفی را در قالب سامانه ای مانند کالابرگ در یک قیمت و نرخ متناسب با سالهای قبل تنطیم کنند تا ناتوانی معیشتی مردم رفع شود.

وی با اشاره به تهدیدهای نظامی ۴۰ سال گذشته روسای جمهور آمریکا برای براندازی نظام اسلامی ادامه داد: الان مدتی است دشمن از گزینه نظامی روی میز سخنی نمی گوید چرا که امروز موشکها و تجهیزات نظامی ما به سطح قابل قبولی در برابر تهدیدها رسیده اند لذا نه آن رئیس جمهور عربده کش ترامپ و نه این رئیس جمهور بی هوش، بایدن از گزینه نظامی سخن نمی گویند.

امام جمعه مشهد به تحریم های اقتصادی آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: الان تحریم ها هم رنگ باخته چرا که ایران به ۲ مجموعه بزرگ و قدرتمند «شانگهای» و «بریکس» پیوسته و در این ارتباط می تواند به راحتی محصولات خود را بفروشد و با دیگران داد و ستد کند لذا از شیبهای تند عبور کرده و به قله نزدیک شده ایم.

علم الهدی افزود: قبلا می گفتند برجام درست شود آب، نان و امنیت کشور درست می شود اما الان دیگر اقتصادمان به موی و زلف غرب گره نخورده و تحریم ها قدرت خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: از همان ابتدای انقلاب آمریکا مدعی بود ایران را از همه فناوری ها و دانش های مورد نیاز زندگی مردم محروم کرده است اما امروز دستاوردهای دانش بنیان و فناورانه ما به خارج کشور صادر می شود و این این نشان دهنده رشد جایگاه علمی ایران و حرکت کشور به سوی قله است.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: الان به قله نزدیک شده‌ایم و بالای قله جایی است که آمریکا نابود شود.

علم الهدی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود در جمع هیات دولت از دستاوردهای اقتصادی، سیاسی و دیپلماسی تمجید کردند که این یعنی دستاوردهای این دولت طی ۲ سال اخیر ما را به قله نزدیک کرده است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید