عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس: مقابله با گرانی‌ها نیازمند اقدام ضربتی دولت است

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سفره مردم روز به روز کوچک‌تر می‌شود، گفت: مجلس و مردم از دولت انتظار ساماندهی هرچه سریع‌تر وضعیت موجود را دارند.

انور حبیب زاده بوکانی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از ادامه گرانی‌ کالاهای اساسی گفت: متاسفانه ادامه گرانی‌های پیرامون کالاهای اساسی معیشت مردم را دچار آسیب بسیار کرده و سفره مردم روز به روز کوچک‌تر می‌شود، به همین دلیل مجلس و مردم از دولت انتظار ساماندهی هرچه سریع‌تر وضعیت موجود را دارند.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مقابله با گرانی‌ها نیازمند اقدام ضربتی دولت است، افزود: این روزها گرانی برنج به عنوان قوت قالب مردم و میوه و سایر کالاها به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست به همین دلیل دیگر وقت عملی شدن وعده ها است و مسئولان اجرایی باید به طور اساسی مشکلات را حل و فصل کنند.

وی در ادامه توضیح داد: از آنجا که تعادل عرضه و تقاضا، شرط نخست برای ایجاد تعادل و ثبات در قیمت کالاهای اساسی است، باید به میزان تقاضا، عرضه مناسب برای آن فراهم شود اما برخی مواقع شرایط روانی خاصِ حاکم بر بازار، تقاضای کاذب را به دنبال دارد تا جایی که با پدیده احتکار خانگی مواجه می‌شویم در این شرایط باید برای آرام کردن بازار و اطمینان خاطر مردم، کالاهای مورد نیاز آن‌ها را بیشتر تامین کرد و این نخستین شرط پایداری بازار و جلوگیری از افزایش قیمت است.

حبیب زاده بوکانی با بیان اینکه موج رشد تورم هر روز در حال بلعیدن سفره مردم است، ادامه داد: یکی دیگر از دلایل گرانی کالاهای اساسی، عدم ترخیص به موقع کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از گمرک است چراکه منجر به کمبود برخی اقلام در بازار شد از این رو به دلیل بیشتر بودن تقاضا نسبت به عرضه، شاهد افزایش قیمت اقلام اساسی هستیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید نقش دلال‌ها را در بر هم زدن بازار کالاهای اساسی نادیده گرفت، گفت: دلالی کاذب، دلیل اصلی افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها است اما درصورت نظارت صحیح به روند تولید، توزیع و مصرف، می‌توان دست دلالان و سودجویان را کوتاه کرد

دیدگاهتان را بنویسید