عاقبت تحریم‌ها را ببینید! حتی چین هم ما را دور می‌زند!

این اقدام با هدف اتصال اقیانوس آرام – آسیا – چین – قرقیزستان-ازبکستان- ترکمنستان – جمهوری آذربایجان-گرجستان- ترکیه-اروپا انجام شده است.

به گزارش ایلنا، به منظور تقویت حمل و نقل کالا و کانتینر بین چین- اروپا، از سال جاری ۲ فروند کشتی به ناوگان دریایی حمل بار در مسیر باکو – ترکمن‌باشی – باکو اضافه خواهند شد.

کشتی های شایر صابر و محمود رحیموف که توسط شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان موسوم به ADY Container LLC و شرکت حمل و نقل و لجستیک ترکمنستان اداره می شوند، کانتینرهای ترانزیتی بین چین و اروپا را در مسیر باکو – ترکمنباشی – باکو از طریق دریای خزر حمل خواهند کرد.

اولین کشتی بین این دو بندر در آوریل ۲۰۱۹ شروع به کار کرد و تا به امروز ۱۷۵۰۰ تی ای یو کانتینر در این مسیر به صورت رفت و برگشت حمل شده است.

اجرای این پروژه جهت تقویت ارتباط کشتیرانی میان بنادر باکو و ترکمن‌باشی با حمایت شرکت کشتیرانی دریای خزر آذربایجان (ASCO)، بندر بین المللی باکو (Baku International Sea Trade Port CJSC ) و بندر بین المللی ترکمن باشی امکان پذیر شده است.

این اقدام با هدف اتصال اقیانوس آرام – آسیا – چین – قرقیزستان-ازبکستان- ترکمنستان – جمهوری آذربایجان-گرجستان- ترکیه-اروپا انجام شده است.

مسیر ریلی چندوجهی بین قاره ای در سال ۲۰۱۹ با مشارکت راه آهن جمهوری آذربایجان و راه آهن دولتی کشورهای یاد شده ایجاد گردیده است.

در دسامبر سال گذشته میلادی، ترکیه نیز به این مسیر پیوست. و در حال حاضر محموله های کانتینری از ترکیه از طریق راه آهن باکو- تفلیس- قارص و همچنین از بنادر پوتی و باتومی گرجستان به ازبکستان، ترکمنستان، قرقیزستان و بالعکس حمل می شود.

حجم جابه جایی بار در این مسیر در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰، معادل ۱۰۱ درصد افزایش یافته است

دیدگاهتان را بنویسید