طالبان: سازمان‌های حقوق بشری جنایات آمریکا در افغانستان را بازتاب دهند

طالبان اعلام کرد که سازمان‌های حقوق بشری به جای انعکاس اخبار کشته شدن یک نفر در افغانستان باید جنایات 20 ساله آمریکا در افغانستان را بازتاب دهند.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، طالبان اعلام کرد که سازمان‌های حقوق بشری به جای انعکاس اخبار کشته شدن یک نفر در افغانستان باید جنایات 20 ساله آمریکا در افغانستان را بازتاب دهند.

انعام الله سمنگانی معاون سخنگوی طالبان امروز سه شنبه(12 دلو) در صفحه توئیترش نوشته سازمان‌های حقوق بشری نباید منتظر کشته شدن یک نفر برای تهیه گزارش باشند.

وی افزود: سازمان‌های حقوق بشری به‌جای اینکه منتظر بنشینند که چه زمانی یک نفر کشته می‌شود تا از آن گزارش بدهند، باید بروند قربانیان جنایت‌های 20 ساله اشغالگران را پیدا کنند و از سرگذشت دردناک آن‌ها جهان را آگاه سازند، جنایت‌های که 20 سال درباره آنها گزارشی ساخته نشده است.

این گفته‌ها درحالی مطرح می‌شود که دادگاه بین المللی لاهه اعلام کرده که جنایات جنگی 20 ساله در افغانستان را بررسی می‌کند.

پیشتر، طالبان ضمن رد گزارش سازمان ملل درباره‌ کشته‌شدن ۱۰۰ نفر از اعضای دولت و نیروهای امنیتی پیشین گفته بود که موارد قتل مقامات گذشته را بررسی و با عاملان آن برخورد می‌کند.

سمنگانی در عین حال گفته است که اگر بر اثر انتقام‌جویی شخصی کسی آسیب ببیند، طالبان آن را بررسی و عاملان را بازداشت می‌کنند.

دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارشی که به شورای امنیت این سازمان ارایه کرده گفته است که «ادعاهای موثقی» وجود دارد که ثابت می‌کند بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای سابق دولت افغانستان، نیروهای امنیتی پیشین و کسانی که با نیروهای بین‌المللی کار می‌کردند پس از تسلط طالبان کشته شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید