طالبان: در مصاحبه سراج الدین حقانی، سخن تهدیدآمیزی گفته نشده است

وزارت داخله حکومت طالبان می گوید که در مصاحبه سراج الدین حقانی با شبکه الجزیره، هیچ سخن تهدید آمیزی علیه امریکا و جامعه بین المللی گفته نشده است.

خبرگزاری شفقنا افغانستان؛ بعد از انتشار خبری از گفتگوی سراج الدین حقانی، وزیر امور داخله حکومت طالبان با شبکه الجزیره، مبنی بر اینکه اگر حکومت طالبان به رسمیت شناخته نشود، تهدیدها علیه امریکا ادامه می یابد، اکنون وزارت داخله طالبان این خبر، را رد کرده است.

در بیانیه وزارت داخله طالبان آمده است که سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله با تلویزیون الجزیره مصاحبه ای داشت که متأسفانه بر اساس آن مصاحبه، برخی رسانه ها گزارش های دروغینی منتشر کردند مبنی بر اینکه اگر حکومت طالبان به رسمیت شناخته نشود، امریکا را تهدید می کند.

وزارت داخله طالبان گفته که «در این مصاحبه، از هیچ کلمه تهدیدآمیزی علیه جامعه بین المللی یا امریکا استفاده نشده است.»

این وزارت گفته که حکومت اسلامی طالبان کاملاً به توافق دوحه متعهد است که خاک افغانستان علیه کسی استفاده نخواهد شد. در بیانیه آمده که انتظار می رود رسانه ها به روزنامه نگاری واقعی متعهد باشند.

قابل ذکر است روز گذشته برخی از رسانه ها نوشته بودند که سراج الدین حقانی در بخشی از مصاحبه، به الجزیره گفته بود که با عدم مشروعیت حکومت طالبان، دروازه دشمنی با مردم افغانستان باز نگه داشته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید