طالبان خواهان سرمایه گذاری قطر در افغانستان شد

طالبان افغانستان در نشست مشترک میان یک هیئت بلندپایه این جنبش و چندی از مقامات بخش های آموزشی و خدمات شهروندی قطر این کشور را به سرمایه گذاری در افغانستان فراخواند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آرتی، این گروه در حساب توییتری« امارت اسلامی» اظهار کرد که نشست مذکور بر وضعیت انسانی در افغانستان ، کیفیت آموزش عالی، ارتقای امکانات، کمک های بشردوستانه و اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان افغان متمرکز بود.

این گروه در ادامه عنوان کرد:« مقامات قطری به ارائه حمایت در تمام زمینه ها، ایجاد فرصت های آموزشی برای دانشجویان و ارائه کمکهای بشردوستانه به افغانستان از طریق هلال احمر و مؤسسه خیریه قطر متعهد شد».

هیئت طالبان همچنین قطر را به سرمایه گذاری در افغانستان، واردات میوه این کشور، همکاری در بازاریابی تولیدات افغانستانی و اعطای کمکهای مستقیم بشردوستانه فراخواند و اظهار کرد که امارت اسلامی اقدامات مؤثری را در کمک رسانی شفاف به مستحقان آن اتخاذ خواهد کرد.

این گروه با بیان این که در جریان این دیدار مذاکراتی جدی در خصوص مراقبت از ایتام، زنان بیوه و معلولان افغانستانی صورت گرفت، عنوان کرد که به منظور هماهنگی در این تعهدات و خواسته ها و پیاده سازی آن مذاکرات فنی در آینده ادامه خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید