طالبان افزایش گروه‌های تروریستی در افغانستان را رد کرد

وزارت خارجه‌ طالبان با رد گزارش شورای امنیت سازمان ملل در مورد افزایش و فعالیت «گروه‌های تروریستی» در افغانستان، تاکید کرد این گروه به هیچکس اجازه نمی‌دهد تا از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده کند.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت خارجه‌ طالبان گزارش شورای امنیت سازمان ملل در مورد افزایش و فعالیت «گروه‌های تروریستی» در افغانستان را رد کرد.

این وزارت امروز (دوشنبه، ۱۸ بهمن) اعلام کرد که گزارش‌هایی را که در آن شواهد، اسناد و مدارکی وجود ندارد، به نفع افغانستان، منطقه و جهان نمی‌داند.

طالبان با رد گزارش سازمان ملل افزود که این گروه تعهدات خود را در توافقنامه‌ای که با آمریکا امضا کرده، انجام داده و به هیچکس اجازه نمی‌دهد تا از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده کند و از این رو از دیگر کشورها نیز چنین توقعی دارد.

وزارت خارجه‌ طالبان همچنین خاطرنشان کرد که حکومت این گروه به‌عنوان یک نظام مسئول، با استفاده از امکانات و فرصت‌های موجود، نقشی مثبت در امنیت و ثبات افغانستان، منطقه و جهان ایفا خواهد کرد و «امیدوار است سایر طرف‌ها از جمله شورای امنیت این حقایق را درک و اظهارات مسئولانه انجام دهند».

سازمان ملل به تازگی در گزارشی مدعی شده که فرزند اسامه بن لادن رهبر پیشین گروه تروریستی القاعده پس از تسلط طالبان بر افغانستان به این کشور سفر کرده و با مقامات این گروه دیدار و گفت‌وگو کرده است.

این سازمان همچنین مدعی شده است که در حال حاضر گروه‌های تروریستی در افغانستان بیش از هر زمان دیگری از آزادی برای فعالیت برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید