شورای امنیت هم انفجار قندهار را محکوم کرد

شورای امنیت با صدور بیانیه‌ای به شدت حمله تروریستی به مسجد شیعیان در شهر “قندهار” واقع در جنوب افغانستان که در آن ده‌ها تن کشته شدند را محکوم کرد و خواستار مجازات عاملان این جنایت شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، در بیانیه مذکور همچنین آمده است: حمله تروریستی قندهار پس از وقوع چندین حمله اخیر به مکان‌های مذهبی در افغانستان به ویژه حمله هفته اخیر به مسجدی در شهر “قندوز” در شمال این کشور انجام شده است.

اعضای شورای امنیت به خانواده قربانیان تسلیت گفته و بر لزوم مجازات عاملان این اقدام تروریستی، طراحان، سازمان دهندگان و حامیان مالی آن و ارجاع آنها به دستگاه قضایی تاکید کردند.

اعضای شورای امنیت همچنین از تمامی کشورها خواستند تا در این زمینه با همه طرف‌های ذی‌ربط همکاری موثر و کارآمدی داشته باشند و با هر روشی با تهدیدهای صلح و امنیت بین‌المللی ناشی از اقدامات تروریستی مبارزه کنند.

از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا نیز حمله به این مسجد شیعیان در شهر  قندهار را محکوم کرد.

در همین راستا، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: ما به شدت حمله به مسجد شیعیان در قندهار را که سومین حمله از نوع خود در این ماه است را محکوم می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: ما به خانواده قربانیان تسلیت می‌گوییم و این حق ملت افغانستان است که در  صلح و امنیت زندگی کنند و به عبادت بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید