شهر امام رضا (ع) غرق در نور و گل و نوروز

نوروز امسال مشهدالرضا از هر سالی دیدنی‌تر شده؛ این را می‌شود از چشم‌نوازیِ جانمایی ۱۱۰۰ المان گل، ۷۰۰ المان هنری و جشنواره هنرهای نوری فهمید که حال خوشی به زائران و مجاوران بخشیده و طعم گوارای زیارت و سیاحت در شهر امام مهربان را به آنها چشانده است.

 به گزارش اعتمادساز، محمدرضا قلندرشریف؛ شهردار مشهد در حاشیه افتتاح جشنواره هنرها و المان‌های نوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: مشهدالرضا جهان‌شهر برکت و کرامت است و تلاش کردیم شهر با نشاطی را برای زائران و مجاوران طراحی کنیم؛ از همین رو بیش از 1100 المان گل و 700 المان هنری در 350 نقطه شهر جانمایی شد که زیبایی خاصی به مشهد داده است.

شهردار مشهد با بیان اینکه جشنواره المان‌های نوری تا عید سعید فطر ادامه دارد، افزود: این جشنواره بی‌نظیر سال گذشته برای اولین بار در کشور به میزبانی مشهد اجرا شد و امیدواریم زائرانی که به مشهد سفر کرده‌اند، ایام خوب و خوشی را در این شهر سپری کنند.

وی یادآور شد: در حوزه مدیریت شهری از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرده‌ایم و امسال نیز با توجه به شعار سال، سعی داریم تا بیش از پیش از ظرفیت تشکل‌ها، هیئات مذهبی و مساجد بهره بگیریم.

خلاقیت مدیریت شهری برای استقبال از زائران نوروزی

فرماندار مشهد نیز در افتتاحیه جشنواره‌ هنرهای نوری، برنامه‌های نوروز امسال را ارزشمند عنوان کرد و گفت: به اذعان زائران، امسال بهترین سال مدیریت شهری در استقبال از زائران و آمادگی شهر برای نوروز است.

محسن داوری افزود: این جشنواره در یک مکان خاطره‌انگیز برگزار می‌شود و جا دارد به دلیل برگزاری این ویژه‌برنامه‌های خلاقانه از همه مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی مشهد تقدیر کنیم.

وی بیان کرد: مشهد به دلیل وجود مضجع نورانی امام مهربانی‌ها سالیانه پذیرای بسیاری از زائران ایرانی و خارجی است و برگزاری این برنامه‌ها قطعا موجب ایجاد حال خوب برای آنان می‌شود.

فعالیت 500 نفر برای برگزاری جشنواره هنرهای نوری

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز در افتتاح جشنواره‌ هنرهای نوری مشهد گفت: دومین جشنواره هنرهای نوری مشهد در فضایی 6 هکتاری از امشب ( شامگاه سوم فروردین ) در بوستان کوهسنگی آغاز شد و برای این برنامه از دو ماه گذشته 500 نفر فعالیت داشته‌اند.

جانمایی 40 اثر نوری و 150 المان در بوستان کوهسنگی

جاوید کیانی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره؛ بیش از 40 اثر نوری و 150 المان در بوستان کوهسنگی جانمایی شده است، افزود: این جشنواره شامل بخش‌های مختلفی از جمله بازی، علم، مسابقات فرهنگی ویژه کودکان، رویدادهای هنری و برنامه‌های متنوع دیگر است؛ همچنین بخش‌هایی از داستان ضامن آهو نیز به صورت روایت‌های نوری به نمایش درخواهد آمد.

وی ضمن تقدیر از حمایت‌ها و رویکرد فرهنگی ویژه شورای اسلامی شهر و همچنین شهردار مشهد برای برپایی این رخداد، یادآور شد: این جشنواره از ساعت 19 الی 23 تا عید سعید فطر به جز شب‌های قدر پذیرای زائران و مجاوران خواهد بود.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید