شناسایی ۲۶ موردابتلا به سرطان پستان در مه ولات

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مه ولات گفت: طی یکساله گذشته تاکنون ۱۹۰۰ نفر برای غربالگری سرطان پستان به واحدهای بهداشتی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۲۶ مورد قطعی به سرطان پستان در این شهرستان شناسایی شدند.

به گزارش اعتمادساز، جواد جوانی با اشاره به اینکه انجام خودمراقبتی، شرکت در برنامه های غربالگری وتشخیص زودرس یکی از کارآمدترین روش ها در تامین سلامت پستان می باشد اظهار کرد: تشخیص زودهنگام سرطان پستان با هدف کلی کاهش بروز و مرگ و میر ناشی ازسرطان و بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان و از همه مهمتر افزایش آگاهی عمومی در زمینه راه های پیشگیری و علائم هشداردهنده سرطان پستان و اصلاح باورهای نادرست مردم از جمله موارد مهم در زمینه سرطان پستان می باشد.

وی افزود: برپایه اظهار متخصصان درایران، سالیانه هشت هزار نفر به سرطان پستان مبتلا می شوند و شیوع ابتلا به سرطان پستان دربین زنان ایرانی حدود ۳۰ تا ۳۵ مورد در ۱۰۰ هزار نفر می باشد.

جوانی تصریح کرد: درسطح شهرستان مه ولات سرطان های پستان، معده، روده و خون دارای بیشترین فراوانی در جمعیت تحت پوشش می باشد که سرطان پستان با ۲۶ مورد (۲۵٪) بیشترین نوع سرطان ثبت شده در سطح شهرستان می باشد. این خود تاثیر مطلوب اجرای برنامه غربالگری سرطان پستان در سطح مراکز خدمات جامع سلامت را نشان می دهد.

وی بیان کرد: با شناخت علائم هشداردهنده سرطان پستان شامل هرگونه توده پستانی یا زیربغلی قابل لمس، تغییرشکل یا قوام پستان، تغییرات پوستی پستان و ترشحات غیر طبیعی از پستان می توان از ابتلا به سرطان پستان جلوگیری کرد که در این راستا از تمامی زنان بالای ۳۰ سال دعوت می شود جهت شرکت در برنامه های غربالگری و تشخیص زودرس سرطان پستان به نزدیکترین واحد بهداشتی محل سکونت مراجعه نمایند.

گفتنی است؛ شهرستان مه‌ولات دارای یک بیمارستان دولتی، ۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵، ۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۲۴ خانه بهداشت و سه پایگاه بهداشتی است که خدمات مختلف بهداشتی درمانی به مردم ارائه می‌دهند.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید