شعب اخذ رای برای دور دوم انتخابات در مشهد کاهش می‌یابد

معاون سیاسی فرماندار مشهد گفت: تعداد شعب اخذ رای برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان مشهد متناسب با نیاز، حدود ۶۵ درصد شعب اخذ رای دور نخست خواهد بود.

به گزارش اعتمادساز، مهدی ناصری فزود: در دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان مشهد، هزار و ۸۱۰ شعبه اخذ رای راه اندازی شد که پس از تایید هیات اجرایی و نظارت بر انتخابات مشهد حدود ۶۵ درصد یا دو سوم این شعب در دور دوم انتخابات فعال می شوند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات ستاد انتخابات شهرستان مشهد و استان خراسان رضوی بیان کرد: برگزاری دور دوم انتخابات جهت تعیین پنجمین نماینده حوزه انتخابیه مشهد و کلات از میان “کاظم معتمدی فر” و “حسنعلی اخلاقی”، ۲ نامزدی که بیشترین آرا را در این حوزه انتخابیه کسب کرده اند، در روز ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی فرماندار مشهد کرد: دور دوم انتخابات از ساعت ۸ تا ۱۸ روز ۲۱ اردیبهشت برگزار و متناسب با تعداد شعب اخذا رای نیروهای اجرایی، نظارتی، بازرسی و انتظامی برای حضور در شعب اخذ رای تعیین می شوند.

وی برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ماه را مانند دور نخست نیمه الکترونیک عنوان کرد و گفت: فقط افرادی می توانند در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد و کلات رای دهند که یا قبلا در این حوزه انتخابیه رای داده اند و یا اصلا رای نداده باشند.

ناصری به تامین دستگاه های احراز هویت متناسب با شعب اخذ رای در شهرستان مشهد اشاره و بیان کرد: شناسایی رای دهندگان از نظر اینکه آیا تا بحال در حوزه انتخابیه مشهد و کلات رای می دهند، بوسیله دستگاه های احراز هویت در شعب اخذ رای صورت می گیرد.

به ترتیب نصرالله پژمانفر، میثم ظهوریان، علی اصغر نخعی راد و احسان عظیمی راد با کسب اکثریت آرا به عنوان منتخبان حوزه انتخابیه مشهد و کلات، روز ۱۱ اسفند ماه پارسال در دور نخست اننخابات راهی مجلس شورای اسلامی شدند.

پس از این افراد به ترتیب کاظم معتمدی فر با کسب ۱۴۴ هزار و ۵۲۳ رای و حسنعلی اخلاقی با ۱۳۰ هزار و ۲۰۲ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند.

معتمدی فر، مدیر عامل سابق شرکت پدیده شاندیز و دانش آموخته دانشگاه علم و صنعت ایران است و ۴۰ سال تجربه مدیریتی، آموزشی و پژوهشی در بخش های دولتی و خصوصی را در کارنامه داشته و مورد حمایت شورای وحدت اصولگرایان بوده است.

حجت الاسلام اخلاقی، ۵۵ ساله و دارای مدرک دکترای رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی است، وی عضو شورای شهر مشهد در دوره چهارم بود و مورد حمایت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید