ششمین محموله کمک‌های بشردوستانه ایران به افغانستان ارسال شد

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: ششمین محموله از کمک‌های بشردوستانه و مردمی ایران به مناطق زلزله‌زده هرات افغانستان امروز ارسال شد.

به گزارش اعتمادساز، هادی رمضانی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: صبح امروز ششمین محموله از کمک‌های مردمی و بشردوستانه ایران به مناطق زلزله‌زده ولایت هرات افغانستان ارسال شد که 11 دستگاه کامیون این کمک‌ها را از طریق مرز دوغارون به این کشور منتقل کردند.

وی افزود: این کمک‌ها به وزن 250 تن شامل پتو، مواد غذایی، چادر اسکان، وسایل گرمایشی، البسه، کفش، موکت و ملزومات بهداشتی هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد ادامه داد: از این تعداد کامیون 10 دستگاه توسط مردم شهرستان‌های تایباد، خواف و تربت جام و یک دستگاه از سوی مهاجرین افغانستانی مقیم استان‌های قزوین و تهران جمع‌آوری شده که تحویل جمعیت هلال احمر افغانستان شد.

رمضانی بیان کرد: تاکنون 6 نوبت کمک‌های بشردوستانه و امدادی در قالب 40 دستگاه کامیون از سمت ایران به مناطق زلزله‌زده هرات ارسال شده که 2 نوبت و 4 کامیون از ناحیه مهاجرین افغانستانی مقیم ایران گردآوری شده بود.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران اولین کشور خارجی کمک‌رسان به مردم افغانستان در هنگام زلزله ولایت هرات بود و در حال حاضر جمعیت هلال احمر آماده دریافت و هدایت کمک‌های مردمی برای مردم آسیب‌دیده این کشور است.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید