شرکتهای تعاونی سهم ۹۵ درصدی در عرضه «لاستیک» خراسان رضوی دارند

رییس اتاق تعاون خراسان رضوی گفت: اکنون ۹۵ درصد از سهم عرضه لاستیک استان در اختیار شرکتهای تعاونی قرار دارد و با این اقدام نارضایتی بین مردم و رانندگان کامیون خیلی کمتر شده است.

به گزارش اعتمادساز، هادی ابوی افزود: اتاق تعاون خراسان رضوی در حوزه تامین لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل و نقل استان ورود موثری داشته است و لاستیک با قیمت مناسب به دست مردم می رسد.

وی با تاکید بر تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاون از اقتصاد کشور بیان کرد: همین اقدامات کوچک در اطراف ما می تواند این سهم را محقق سازد، اتاق تعاون و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز به عنوان همراه و تشویق کننده به ترویج فرهنگ تعاون در جامعه کمک خواهند کرد.

رییس اتاق تعاون خراسان رضوی با بیان اینکه در این دوره مدیریتی ارتباط اتاق با دولت بسیار بیشتر از گذشته شده است، افزود: تعاونی می تواند مشکل گشای اقتصاد کشور باشد، حاشیه شهر مشهد از مشکلات متعددی برخوردار است که می توان آنها را در قالب تعاونی رفع و رجوع کرد.

وی به عملکرد اتاق تعاون خراسان رضوی در دولت سیزدهم و همچنین ابلاغ سند توسعه تعاون در این دولت اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در عید نوروز امسال توسط اتاق تعاون برگزار شد، بدین ترتیب بسیاری از بی نظمی ها از بین رفت و جلوی سوء استفاده ها گرفته و ارزاق عمومی به درستی بین مردم توزیع شد و نظارتها هم به نحو بهتری انجام گرفت.

ابوی در بخشی از سخنانش در خصوص لزوم شرکت تعاونی با عضویت کارگران پیشنهاد داد: “ایست کارها” (محلی برای ساماندهی کارگران ساختمانی) شهرداری مشهد باید تبدیل به شرکت تعاونی با عضویت کارگران شوند.

رییس اتاق تعاون خراسان رضوی افزود: در صورتی که ایست کارها تبدیل به شرکت تعاونی شوند، کارگران سهامدار آنها شده و می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.

وی با اشاره به همت اتاق تعاون خراسان رضوی مبنی بر تعیین تکلیف تعاونی های کم کار در استان اظهار داشت: طی یکسال گذشته ۵۲ تعاونی کم کار در استان تعیین تکلیف شدند، تعدادی از آنها شرکتهای تعاونی مسکن مهر در گلبهار بودند که با همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و دستگاههای اجرایی گلبهار عمده آنها تعیین تکلیف شدند.

کل تعاونی های شکل گرفته در استان خراسان رضوی ۱۶ هزار و ۷۱۶ مورد است که از این تعداد هشت هزار و ۳۴۵ تعاونی فعال و هشت هزار و ۳۷۱ تعاونی غیرفعال است.

هم اینک ۱۲ ایستگاه ایست‌کار در مشهد دایر است و کارگران برای ثبت نام و فعال شدن در بخشهای مورد نیاز به این ایستگاه ها مراجعه می کنند و بر اساس نوبت نام‌نویسی برای کار اعزام می شوند. تاکنون ۱۲ هزار و ۶۶۲ کارگر در جایگاههای ساماندهی کارگران با عنوان “ایست‌کار” نام‌نویسی کرده‌اند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید