شبکه زنان افغانستان: تصمیم بایدن برای کسر دارایی‌های کشور بدترین واکنش به بحران انسانی موجود است

شبکه زنان افغانستان طی یک نامه سرگشاده به رییس جمهور امریکا از تصمیم اخیر او در مورد کسر ذخایر ارزی افغانستان برای پرداخت غرامت به قربانیان ۱۱ سپتامبر، به شدت انتقاد کرده‌ است.

به گزارش ۸صبح، کابل، شبکه زنان افغانستان در این نامه‌ که روز دوشنبه، ۲۵ دلو منتشر شد، گفته‌ است که مردم افغانستان مسوول حملات ۱۱ سپتامبر نیستند و نباید بیشتر از این قربانی شوند.

شبکه زنان، تقسیم ذخایر ارزی کشور را نامناسب‌ترین و نامهربان‌ترین واکنش به بحران انسانی موجود در کشور که ناشی از بحران اقتصادی می‌باشد، خوانده است.

این شبکه با ابراز تأسف از تصمیم اخیر بایدن، گفته‌ است که تصمیم قدرتمندترین کشور جهان در مورد منابع مالی «فقیرترین» کشور جهان خیلی ناعادلانه است.

شبکه زنان افغانستان همچنان گفته‌ است، دارایی‌هایی که تصمیم به کسر آن‌ها گرفته شده، مربوط به مردم افغانستان است؛ مردمی که نباید مسوول عملکرد گروه‌های مخل امنیت جهانی دانسته شوند.

شبکه زنان تأکید کرده‌ است، این تصمیم در حالی که فقر در افغانستان بیداد می‌کند و مردم به دلیل گرسنه‌گی کودکان خود را می‌فروشند، «دردناک» است و دولت بایدن باید در این مورد تجدید نظر کند.

جو بایدن روز جمعه، ۲۲ دلو فرمانی را صادر کرد که بر بنیاد آن دست‌کم ۳٫۵ میلیارد دالر از ذخایر ارزی افغانستان در امریکا به قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر تعلق می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید