سپاه امام رضا(ع) در روستاهای خراسان رضوی اشتغال ایجاد می‌کند

مسوول اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام‌رضا (ع) استان خراسان رضوی گفت: اشتغال، توسعه و آبادانی در دهستانهای ۶ شهرستان خراسان رضوی در برنامه‌های این قرارگاه پیش بینی شده که تاکنون متناسب با ظرفیتهای موجود هر منطقه گامهای خوبی برداشته است.

به گزارش اعتمادساز، یاسر زنگنه روز یکشنبه در دیدار با فرماندار تایباد افزود: هم اکنون قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) در محورهای فرهنگی، تبلیغ، تعلیم و تربیت، سلامت، عمران، اشتغال و اقتصاد در روستاهای هدف خود در شهرستانهای، سرخس، کلات، زاوه، خواف، تربت جام و تایباد فعال است.

وی بیان کرد: ایجاد اشتغال پایدار در سطح مناطق محروم و مرزی از مهمترین اولویت های این قرارگاه است که امسال با استفاده از تجربه های به دست آمده سالهای گذشته به دنبال کاهش موانع پیش روی آن هستیم.

مسوول اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) اظهار کرد: با هدف حمایت از پرورش دهندگان دام سبک، امسال برای دامداران ۶ دهستان استان خراسان رضوی توزیع انواع نهاده های دامی با تعرفه های مصوب پیش بینی شده که طی چند روز آینده در بین آنان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در راستای پیشرفت و شکوفایی مناطق مرزی و محروم، قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) در ۸۸ روستا و برای افزون بر ۸۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌کند.

زنگنه افزود: احیا و مرمت قنوات، احداث و بازسازی خانه‌های عالم، احداث و لایروبی بندهای خاکی و سنگی ملاتی، محوطه سازی و ساخت سرویس‌های بهداشتی از دیگر اقدامات این قرارگاه در مناطق مرزی است.

اشتغالزایی در ماندگاری ساکنان مناطق مرزی اهمیت بسزایی دارد

فرماندار تایباد در این نشست گفت: برای رونق اشتغال و پایداری آن باید از همه ظرفیتهای موجود هر منطقه در بخشهای مختلف استفاده کرد که بدون شک نقش زیادی در ماندگاری ساکنان مناطق مرزی و محروم در روستاها دارد.

مهدی شیردل افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال ” جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، می طلبد که مسوولان استانی و کشوری برای محقق شدن شعار سال همت و تلاش داشته باشند که این خود رضایتمندی اجتماعی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی تایباد جمعیت بیش از هفت هزار نفری را شامل می شود، حمایت دولت از این قشر زحمت کش می تواند منجر به شکوفایی این حوزه شود.

فرماندار تایباد به کمبود منابع آبی در سطح اراضی کشاورزی این شهرستان اشاره و بیان کرد: تغییر الگوی کشت از سنتی به صنعتی و علمی شدن آن می تواند نقش زیادی در صرفه جویی منابع آبی تایباد داشته باشد.

وی اضافه کرد: ارائه بسته های حمایتی از سوی دولت برای کشاورزان و دامداران می تواند عاملی برای ایجاد انگیزه و افزایش فعالیت آنان شود.

قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را در استان خراسان رضوی آغاز کرده است، این قرارگاه ساکنان ۱۰ روستای دهستان کرات تایباد با جمعیت افزون بر ۱۸ هزار نفر را تحت پوشش برنامه های خود قرار داده است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید