سه جزء از دومین قرآن هنری پارچه‌ای کشور در مشهد رونمایی شد

سه جزء از دومین قرآن هنری پارچه‌ای کشور با خوشنویسی و تذهیب «شاهین برجسته‌ثانی» در مرکز اسناد و کتابخانه‌ ملی شرق کشور در مشهد رونمایی شد.

به گزارشش اعتمادساز، این خوشنویس روز دوشنبه در آیین رونمایی از این قرآن گفت: کتابت این اثر روی پارچه و در ابعاد ۹۰ در ۱۳۰ آغاز شده است.

شاهین برجسته‌ثانی افزود: تا کنون کتابت سه جزء با ۲ خط ثلث و نسخ به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: این قرآن، پارچه ماندگار و نفیسی دارد که قابل شست و شو است و امید است به زودی کتابت تمام این اثر به پایان برسد.‌

به گزارش ایرنا، در حاشیه رونمایی از کتابت دومین قرآن هنری، پارچه ای نفیس کشور، آثار خوشنویسی هنری، قرآنی استاد سید عبدالله بیک زاده نیز در نمایشگاهی در محل مرکز اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور در مشهد به نمایش گذاشته شد.

کتابت بزرگترین قرآن جهان به خط استاد برجسته و مسلم خوشنویسی کشور و جهان اسلام “علی اکبر اسماعیلی قوچانی” با ۶۵۰ صفحه در ابعاد ۲.۵ در ۱.۷۵ متر چند سال پیش در مشهد به پایان رسیده است که هر صفحه این اثر ۱۵ سطر دارد و در هر صفحه علاوه بر خط نسخ برخی از آیات با نظمی خاص به خط ثلث نگاشته شده است همچنین در این اثر “بسم الله الرحمن الرحیم” هر یک از سوره های قرآنی با یک فرم خاص به نگارش در آمده است و صفحات این قرآن چرم مانند و قابل شست و شو بوده و رنگها در آن ثابت است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید