سه ایستگاه سنجش گرد و غبار به محیط زیست خراسان رضوی تحویل داده شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: سه ایستگاه سنجش گرد و غبار با تحقق ۱۰۰ درصدی مصوبه سفر رییس جمهور برای نصب و فعال‌سازی به شهرستان‌های سبزوار، گناباد و تربت جام این استان تحویل داده شد.

به گزارش اعتمادساز، مهدی اله پور افزود: سال ۱۴۰۱ طی سفر هیات دولت به خراسان رضوی با توجه به مشکل آلودگی‌های زیست محیطی استان به ویژه در شهرستان های سرخس و خواف، با پیگیری های اداره کل حفاظت محیط زیست استان، اعتباری برای خرید ایستگاه سنجش گرد و غبار از محل منابع ملی سازمان حفاظت محیط زیست کشور مصوب شد و سه ایستگاه سنجش گرد و غبار از محل مصوبات سفر رییس جمهور محترم خریداری و تحویل شهرستان های خواف، نیشابور و سرخس شد.

وی اضافه کرد: تا کنون با هزینه اعتباری به میزان ۶۰ میلیارد ریال طی سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از محل اعتبارات ملی، مجموعا ۶ شهرستان استان خراسان رضوی به ایستگاه سنجش گرد و غبار در قالب مصوبات سفر رییس جمهوری مجهز شده اند.

دبیر کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار خراسان رضوی گفت:در اجرای مصوبات قرارگاه تحول محیط زیست و به منظور گسترش و توسعه استقرار ایستگاه های سنجش گرد و غبار در استان و اعمال نظارت مطلوب تر و بهره برداری در تدوین و اجرای برنامه های اجرایی پیشگیری و مدیریت پدیده گرد و غبار، مبلغ ۵۰ میلیارد ریال نیز از محل منابع استانی و با مساعدت استاندار ، برای توسعه ایستگاه های سنجش گرد و غبار در سطح شهرستان های خراسان رضوی ابلاغ و تأمین ایستگاه ها در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست استان است.

اله پور افزود:پیگیری و راه اندازی و آموزش و سایر اقدامات فنی توسط کارشناسان شرکت در دست پیگیری است که در آینده نزدیک نسبت به راه اندازی کامل ایستگاه ها با قابلیت تولید و انتقال داده اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد:با توجه به ضرورت و اهمیت تصمیم‌گیری در خصوص نحوه فعالیت ها در زمان بروز گرد و غبار در مشهد و شهرستانها و کسب دقیق داده ها و اطلاعات، این ایستگاهها از شرکت های دانش بنیان داخل کشور خریداری و تأمین شده است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید