سطح کشت گلخانه‌ای در خلیل‌آباد خراسان رضوی ۶۰ درصد افزایش یافت

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خلیل‌آباد گفت: سطح کشت گلخانه‌های این شهرستان طی ۲ سال گذشته حدود ۶۰ درصد افزایش یافته و از ۶ هکتار به ۹ و نیم هکتار رسیده است.

به گزارش اعتمادساز، محمود شبانی افزود: اجرای سیاستهای افزایش سطح زیر کشت، استفاده بهینه از آب در منطقه کم آب خلیل آباد و تخصیص تسهیلات ویژه گلخانه ها طی 2 سال گذشته موجب رشد و توسعه گلخانه های این شهرستان شده است.

وی بیان کرد: ۶۰ مالک در گلخانه های شهرستان خلیل آباد فعالیت دارند و به ترتیب خیار، گوجه فرنگی، انگور و میوه های استوایی بیشترین سطح زیرکشت را به خود اختصاص داده اند.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خلیل‌آباد گفت: در حالی که میزان برداشت محصول خیار گلخانه ای به طور متوسط ۲۰ کیلو در متر مربع است، اما برخی گلخانه داران خلیل آبادی تا ۴۵ کیلوگرم خیار نیز برداشت می کنند.

وی به تولید موفق انگور گلخانه ای در خلیل آباد اشاره و اظهار کرد: در حالی که زمان برداشت انگور در شهرستان نیمه تیرماه است، اما انگور گلخانه ای اواسط اردیبهشت ماه یعنی ۲ ماه زودتر و با صرفه اقتصادی بیشتر برداشت می شود.

شبانی همچنین سطح زیر کشت محصولات عمده کشاورزی خلیل آباد شامل انار، پسته، انگور (کشمش) و زعفران را ۱۶ هزار هکتار عنوان کرد.

شهرستان خلیل آباد با ۶۰ هزار نفر جمعیت و هزار و ۱۲۰ کیلومتر مربع وسعت، در فاصله ۲۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

این شهرستان دارای ۲ شهر خلیل‌آباد و «کندر» و همچنین ۲۴ روستای دارای دهیاری است، ۳۳ هزار نفر از جمعیت خلیل‌آباد در روستاها سکونت دارند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید