سرپرست وزارت داخله طالبان: زندانیان بدون تقصیر آزاد شوند

در ویدئوی تاز‌ه‌ منتشر شده از سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله طالبان دیده می‌شود که او در نشستی با مسئولان حوزه‌های مختلف امنیتی کابل به آن‌ها دستور می‌دهد که پرونده‌های زندانیان را با دقت بررسی کنند و آنهایی را که “بدون تقصیر” زندانی‌اند، آزاد کنند. همچنین “افرادی که مردم را بدون محکومیت، به زندان انداخته اند، بازداشت و حبس کنید”.

به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان، سراج الدین حقانی در نشستی با مسوولان حوزه های امنیتی شهر کابل میگوید که هیچ حوزه‌ امنیتی بی درجریان گذاشتن وزارت امور داخله نمی‌تواند برای گرفتاری متهمان و بازرسی خانه های مردم اقدام نماید.

حقانی همچنان به مسوولان حوزه‌های امنیتی شهر کابل دستور داده است تا کسانی را که بدون جرم زندانی شده اند آزاد سازند.

سراج الدین حقانی، سرپرست وزرات داخله، گفت:«کسانی که در زندانی استند دوسیه های شان را بررسی کنید اگر از لحاظ اصول و قوانین بیگناه بودند آزادشان بسازید و کسانی را زندانی کنید که باعث زندانی شدن آنان شده اند.»

سرپرست وزارت داخله بر پایبند ماندن نیروهای امارت اسلامی به عفو عمومی تاکید می ورزد و می‌گوید که امنیت کارمندان حکومت پیشین تامین است و می‌توانند به گونه آزاد در کشور زندگی کنند.

سراج الدین حقانی، سرپرست وزرات داخله، گفت:«هرگونه راپوری را که به شما میرسد شما موظف استید تا ما را در جریان بگذارید در غیر آن هرکسی را که گرفتاری غیر قانونی کند؛ مجازات خواهیم کرد.»

پيش از این گزارش های زیادی از بازداشت و شکنجه برخی از نظاميان پیشین از سوی افراد منسوب به امارت اسلامی پخش شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید