سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق: ورزشکاران ایرانی از لباس‌های تولید داخل استقبال می‌کنند

– سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق و فرش ایران گفت: تولید لباس و برخی تجهیزات ورزشی در داخل کشور اکنون به بلوغ خود رسیده است و لباس‌های تولید داخل در رشته‌های کشتی، تکواندو و فوتبال مورد استفاده ورزشکاران قرار می‌گیرد.

به گزارش اعتمادساز،  محمدرضا زارع برزشی روز شنبه در حاشیه پنجمین نمایشگاه تخصصی مادر، سیسمونی و اسباب بازی و ششمین نمایشگاه تخصصی ورزش و تجهیزات وابسته در جمع خبرنگاران افزود: صنعت تولید البسه و تجهیزات ورزشی در سالهای اخیر به رشد خوبی دست یافته است، به طوریکه در برخی موارد دیگر نیازی به واردات کالاهای مشابه از خارج کشور نیست.

وی بیان کرد: هم اینک شرکتهای بزرگی در زمینه تولید تجهیزات و وسایل ورزشی فعالیت می کنند که از جمله آنها تجهیزات رشته بدن سازی یا توپ ورزشی است، حتی در این حوزه صادرات به هشت یا ۹ کشور علاوه بر حوزه خاورمیانه، کشورهایی مانند آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان و عضو اتحادیه اوراسیا انجام می شود، به نحوی که ایران صادرات غیرمستقیم هم به اروپا دارد.

سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق و فرش ایران با بیان اینکه در حوزه البسه ورزشی پیشرفت های چشمگیری داشته ایم، گفت: لباس های تیم ملی برخی از رشته های ورزشی از تولیدات داخلی استفاده می کنند و حتی شرکتهای تولیدکننده آنها استانداردهای بین المللی را نیز دریافت کرده اند، هرچند این شرکتها از محل تحریم ها سختی های زیادی را متحمل شده اند اما با حمایتهای وزارت ورزش و فدراسیون های ورزشی، شرکتهای تولیدکننده البسه ورزشی در برخی رشته ها به بلوغ رسیده و تولیدات ایرانی را مصرف می کنند.

وی ادامه داد: صنعت اسباب بازی با توجه به قدیمی بودن آن، هشت سال است که به صورت جدی در کشور دنبال می شود و سهم تولیدات ایرانی در حوزه اسباب بازی از حدود ۳۰ درصد از بازار آن در داخل کشور طی سه سال گذشته به حدود ۵۰ درصد در شرایط کنونی رسیده است.

زارع برزشی اظهار کرد: دولت حمایتهای متعددی از واحدهای تولید اسباب بازی به لحاظ تامین مواد اولیه، تبدیل شدن آنها به واحد صنعتی و استقرار در شهرکهای صنعتی و همچنین دریافت تسهیلات بانکی داشته است، در یک سری از تولیدات این بخش رقیب سرسختی به نام چین مقابل ایران قرار گرفته است، زیرا تولیدات این کشور تیراژ بسیار بالایی دارد و این موضوع قیمت تمام شده آن را نیز کاهش می دهد.

سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق و فرش ایران گفت: با کنترل واردات اسباب بازی و افزایش تعرفه وارداتی آنها، تلاش شده است که تولیدکنندگان ایرانی این کالاها که نیروی انسانی، انرژی و ماده اولیه ارزانتری دارند، بتوانند با تولیدکنندگان خارجی رقابت کنند، اما در برخی موارد که تولید داخل جوابگوی تقاضا نیست، برای جلوگیری از گسترش قاچاق و کالاهای تقلبی، چاره ای جز واردات آن نمی ماند.

پنجمین نمایشگاه تخصصی مادر، سیسمونی و اسباب بازی و ششمین نمایشگاه تخصصی ورزش و تجهیزات وابسته تا نوزدهم آذرماه و از ساعات ۱۶ تا ۲۱ در محل نمایشگاه بین المللی مشهد، میزبان متخصصان این حوزه و عموم مردم است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید