سرما مبتلایان به بیماریهای تنفسی در خراسان رضوی را افزایش داد

استادیار گروه بیماریهای عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مبتلایان به بیماریهای تنفسی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی همزمان با سرما طی ۲ هفته اخیر افزایش یافته است.

به گزارش اعتمادساز، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر رزیتا خداشاهی روز یکشنبه افزود: بخش زیادی از مبتلایان به بیماریهای تنفسی در خراسان رضوی را آنفلوانزا، «رینو ویروس و آدنو ویروس» و سایر ویروس های تنفسی تشکیل می‌دهند که بخشی از آنها منجر به بستری شده است.

وی بیان کرد: همه ساله در فصول سرد زمینه ابتلا به بیماریهای تنفسی افزایش پیدا می کند، به همین دلیل باید بر رعایت تهویه هوا و دوری از ازدحام برای کودکان، مادران باردار، بیماران زمینه ای و سالمندان تاکید ویژه ای شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: رعایت بهداشت فردی و فاصله گرفتن از افراد دارای علائم و استفاده از ماسک از مهمترین راهکارهای کنترل بیماریهای تنفسی است.

خداشاهی ادامه داد: پرهیز از خود درمانی و استفاده از مایعات گرم فراوان و استراحت می تواند در بهبود حال بیماران موثر باشد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید