سرمایه‌گذاری صنعتی در گناباد ۱۴۵ درصد افزایش یافت

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت:‌ سرمایه‌گذاری صنعتی در گناباد طی نیمه اول امسال نسبت به دوره مشابه پارسال از نظر میزان سرمایه گذاری ۱۴۵ درصد و از نظر اشتغالزایی ۷۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش اعتمادساز، هادی ایزدی افزود:‌ ۷۵۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی با اشتغال مستقیم ۱۲۸ نفر طی ۶ ماهه نخست سالجاری در شهرستان گناباد انجام شده است.

وی بیان کرد: پروانه های بهره برداری صنعتی فوق در زمینه های تولید و فرآوری خاک «پرلیت»، تجهیزات پزشکی، صنایع فلزی،خوراک طیور، انواع بلوک وآجر سفال و اتاق کامیون صادر شده است.

رییس اداره صنعت گناباد با اشاره به ایجاد ۳۸۶ نفر شغل جدیددر این شهرستان طی این مدت تصریح کرد:‌ از این تعداد ۱۲۸ شغل در بخش صنعت و معدن و ۲۵۸ شغل در بخش تجارت محقق شد.

وی گفت:‌ بخش صنعت و معدن و تجارت گناباد رتبه نخست میزان اشتغال را در شهرستان گناباد طی همین مدت به خود اختصاص داد.

ایزدی افزود: یک هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال تسهیلات از منابع داخلی، تبصره ای، روستایی، بنیاد برکت، تبصره ۱۶ و غیره طی ۶ ماهه ابتدای امسال به ۳۰ طرح و واحد صنعتی و صنفی این شهرستان پرداخت شد که به دلیل سیاست های انقباضی بانکها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۱۵ درصد کاهش مواجه بود.

افزایش ۱۴۳ درصدی صادرات از گناباد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد از صادرات ۹ هزار و ۳۵ تن کالا صادرات کالاهای صنعتی شامل ظروف چینی، فرآورده های لبنی ،گلوتن، زعفران و پسته بسته بندی شده، نمک بسته بندی، ظروف مقوایی، پودرهای معدنی و غیره از این شهرستان در ۶ ماهه ابتدای امسال به ۱۱ کشور هدف صادراتی خبر داد.

ایزدی افزود: با وجود محدودیتها و تشدید تحریم های اقتصادی این میزان نسبت به دوره مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۴۳ درصد رشد نشان می دهد.

وی ادامه داد:‌ از مجموع ۲۶۸ پروانه کسب جدید صادره طی همین مدت در شهرستان گناباد ۲۷ پروانه برای ایثارگران صادر و ۵۰ واحد صنفی بدون پروانه کسبی هم در ۶ ماهه سالجاری تعیین تکلیف شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد تهیه ۴۷ مورد گزارش نظارتی بخش معدن ، صدور ۲ پروانه معدنی، تشکیل کارگروه ایمنی معادن، پیگیری برای برگزاری مزایده در محدوده های معدنی و تعیین تکلیف ۱۴ نقطه امید بخش معدنی با اولویت کانی های فلزی را مهمترین اقدامات این اداره در بخش معدن ذکر کرد و گفت:‌ برای پنج نقطه معدنی در شهرستان پروانه اکتشاف صادر و تمدید شد.

ایزدی با اشاره به انجام یک هزار و ۶۴۰ مورد بازرسی در قالب ۲۱۰ گشت مشترک با سایر دستگاههای اجرایی و ارگانهای ذیربط از واحدهای صنفی گناباد اظهار کرد:‌ به ۱۷۰ شکایت در سامانه نظارتی ۱۲۴ رسیدگی شد.

۱۸۸ واحد صنعتی در زیربخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در بخش صنعت گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها چهار هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۶۹۵ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌اند.

سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در این شهرستان فعال است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید