سرمایه‌گذاری صنعتی در خراسان رضوی پنج برابر شد

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: میزان سرمایه‌گذاری صنعتی در این استان طی ۶ ماهه نخست امسال حدود ۵۰۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافت که رشد پنج برابری را نشان می‌دهد.

به گزارش اعتمادساز، امیررضا رجبی افزود: در این مدت ۲۶۷ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۱۱۱ هزار و ۸۵۹ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۵ هزار و ۹۸۷ نفر صادر شده است.

وی بیان کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در تعداد پروانه بهره برداری ۲۴ درصد، در میزان سرمایه گذاری حدود ۵۰۰ درصد و در اشتغال ۳۰۵ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی میزان پروانه های بهره برداری صادره در ۶ ماهه مشابه سال گذشته در استان را ۲۱۵ فقره با سرمایه گذاری ۱۸ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای سه هزار و ۹۴۳ نفر ذکر کرد.

وی گفت: پروانه های بهره برداری صادره مربوط به محصولات کانی غیرفلزی، لاستیکی و پلاستیکی، وسایل نقلیه موتوری، منسوجات، ساخت ماشین آلات و تجهیزات بوده است.

رجبی پروانه های شاخص صادره استان خراسان در این مدت را مربوط به شرکت ایران خودروی خراسان، کاشی فیروزه مشهد، نخریسی و نساجی خسروی خراسان، رینگ سازی مشهد و متالوژی پودر مشهد ذکر کرد.

وی بیان کرد: استان خراسان رضوی در ۶ ماهه نخست امسال از نظر تعداد پروانه های بهره برداری پس از استانهای اصفهان و تهران رتبه سوم، از نظر میزان سرمایه گذاری پس از استانهای یزد، اصفهان، کرمانشاه، قزوین، کرمان، البرز و تهران رتبه هشتم و از نظر اشتغال پس از استانهای اصفهان، البرز و تهران رتبه چهارم را بدست آورد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سهم این استان از کشور طی ۶ ماهه نخست امسال در پروانه های بهره برداری صادره ۶ درصد، در سرمایه گذاری ۲ درصد و در اشتغال هشت درصد بوده است.

رجبی گفت: این استان دارای پنج هزار و ۶۰۶ پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۵۶۵ هزار و ۱۹۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۲۰۹ هزار و ۹۶۵ نفر است که از نظر تعداد هشت درصد و از نظر اشتغال هشت درصد از کل پروانه های بهره برداری و اشتغالزایی کشور را شامل می شود.

وی بیان داشت: هم اکنون ۴۶۰ فقره طرح صنعتی با پیش بینی سرمایه گذاری ۳۸۳ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۲۱ هزار و ۴۵۷ نفر بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان وجود دارد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید