سخنگوی وزارت خارجه: معضلی که با عراق داریم، عدم بازپرداخت بدهی توسط بغداد است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: روابط ما با عراق در بعد اقتصادی ممتاز است. بخشی به روابط استانی و اقلیم برمی‌گردد. ظرفیت آن قطعا قابل ارتقا و رشد است. با عراق تا به امروز توانستیم نقشه راه را داشته باشیم. معضلی که در این خصوص داریم عدم بازپرداخت بدهی توسط عراق است.

به گزارش انتخاب، سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤالی اظهار داشت: روابط ما با عراق در بعد اقتصادی ممتاز است. بخشی به روابط استانی و اقلیم برمی‌گردد. ظرفیت آن قطعا قابل ارتقا و رشد است. با عراق تا به امروز توانستیم نقشه راه را داشته باشیم. معضلی که در این خصوص داریم عدم بازپرداخت بدهی توسط عراق است.خطیب‌زاده درباره انتخابات در عراق ادامه داد: از برگزاری موفقیت آمیز انتخابات در عراق استقبال می‌کنیم.

وی درباره گروهک‌های تروریستی در خاک عراق اظهار داشت: بارها به دوستان در دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان عراق گفته‌ایم که این با حسن همجواری و حسن همسایگی همخوانی ندارد. این وضعیت قابل ادامه دادن نیست و این پایگاه‌ها باید جمع شوند. این پایگاه‌ها باید جمع شوند و این‌ها نمی‌تواند منبع ناامنی علیه ما باشند هم اقلیم می‌داند و هم دولت مرکزی عراق.

دیدگاهتان را بنویسید