سالانه ۶۰۰۰ میلیارد تومان خسارت به بیمه‌شوندگان خراسان رضوی پرداخت می‌شود

رئیس شورای هماهنگی بیمه‌گزاران خراسان رضوی با بیان اینکه ۸۵ درصد پوشش بیمه‌ای کشور مربوط به حوزه‌های درمانی است، گفت: ۲۴ شرکت بیمه‌گزار در قالب ۱۴۰ کارگزار با ۸۰۰۰ نمایندگی در استان فعالیت دارند و با ارائه بیش از ۸۰۰۰ خدمت درمانی در هر روز، سالانه ۶۰۰۰ میلیارد تومان به بیمه‌شوندگان پرداخت می‌کنند.

به گزارش اعتمادساز، مهدی شریعتی‌‎فر بیان کرد: روز خبرنگار روز مهمی در تقویم ماست، زیرا این کار در بُعد رقابتی از این جهت موردتوجه قرار می‌گیرد که خبرنگاران سریع و شفاف بتواند در جریان امور قرار بگیرند و آن را به گوش مردم برسانند، اما بُعد دیگری هم در عرصه رسانه حائز اهمیت است و آن مسئله اصالت و صداقت در خبررسانی است که این موضوع از این جهت، اهمیت مضاعفی به حرفه خبرنگاری اعطا می‌کند.

وی افزود: شفافیت، سلامت و جامعیت سه اصل اساسی برای اخبار و اطلاعاتی است که در عرصه رسانه انعکاس پیدا می‌کنند و اینجاست که می‌توان گفت خبرنگاران این توان را دارند که فرهنگ یک جامعه را تغییر دهند و اصول زیرساختی آن را دچار تحول اساسی کنند.

ارائه روزانه ۸۰۰۰ خدمت درمانی به بیمه‌شوندگان استان

رئیس شورای هماهنگی بیمه‌گزاران خراسان رضوی با بیان اینکه ۸۵ درصد پوشش بیمه‌ای کشور مربوط به حوزه‌های درمانی است، خاطرنشان کرد: ۲۴ شرکت بیمه‌گزار در قالب ۱۴۰ کارگزار با ۸۰۰۰ نمایندگی در استان فعالیت دارند و در هر روز بیش از ۸۰۰۰ خدمت درمانی از طرف بیمه‌گزاران ارائه می‌شود. این خدمات نیز در قالب قرارداد با ۷۰۰ مرکز درمانی صورت می‌گیرد و حداکثر زمان لازم برای پرداخت تعهدات نیز حداکثر به ۷۲ ساعت رسیده است.

وی ادامه داد: طبق اعلام پلیس راهور استان روزانه ۴۵۰ تصادف رانندگی در شهرستان‌های مختلف خراسان رضوی صورت می‌گیرد و با در نظر گرفتن ۱۶۰۰ قربانی تصادفات رانندگی در هر روز، می‌توان صنعت بیمه را یک زمینه مؤثر برای تأمین امنیت روانی سانحه دیدگان دانست. این مسئولیت مهم با در نظر گرفتن افزایش سالانه تعرفه‌های پزشکی، نشان روشنی از سختی کار شرکت‌های بیمه‌گزار است.

شریعتی‌فر با بیان اینکه اتحادیه بیمه‎گزاران استان برای سومین سال متوالی، رتبه نخست در کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: بیمه‌گزاران خراسان رضوی تنها اتحادیه کشور هستند که تعهدات خود به داروخانه‌ها و مراکز درمانی را تا پایان سال ۱۴۰۱ به طور کامل تسویه کرده‌اند و این یک موفقیت بزرگ برای صنعتی است که اعتماد را به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه خود می‎شناسد.

۶۰۰۰ میلیارد تومان، خسارت سالانه بیمه‌شوندگان استان

وی درخصوص نقش‌آفرینی شرکت‌های بیمه در زمینه پیشگیری از سوانح تأکید کرد: بیمه‌های پایه از جمله ضروریاتی است که باید در هر جامعه وجود داشته باشد، زیرا اساس خدمت به مردم دارد. علاوه بر این بیمه‌های پایه زمینه را برای بیمه‌های تکمیلی فراهم می‌کند و از این حیث به نفع شرکت‌های بیمه هم محسوب می‌شود. با این حال از هر بیمه‌نامه که صادر می‌شود، ۱۰ درصد از آن به ادارات راه‌سازی، پلیس راهور، وزارت کشور و شهرداری‌ها اختصاص پیدا می‌کند و در عمل، عرصه پیشگیری از سوانح با همین ۱۰ درصد‌ها تأمین می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی بیمه‌گزاران خراسان رضوی با اعلام اینکه شرکت‌های بیمه‌گزار استان در هر سال ۶۰۰۰ میلیارد تومان پرداخت خسارت دارند، گفت: حالا شما در نظر بگیرید اگر این پول‌ها به استان بازگردد و برای بهسازی نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای یا حل‌وفصل چالش‌های درمانی هزینه شود، قطعاً تأثیرگذاری مؤثر خود را خواهد داشت.

معیشت، قانون و رسانه، عناصر مؤثر در صنعت بیمه

طاهر موهبتی، مدیر عامل بیمه دی هم که از طریق ارتباط وبیناری با این نشست ارتباط داشت، اظهار کرد: آمریکا با ضریب نفوذ ۱۱ درصد، مهم‌ترین بیمه‌گزار جهان است و پس از این کشور، چین با ضریب نفوذ بیمه ۳.۵ درصدی در رتبه دوم قرار دارد. ایران اسلامی هم با ضریب نفوذ بیمه ۰.۴ درصدی متأسفانه در زمره کشور‌های ضعیف دنیا قرار دارد و دلیل آن هم محدودیت GDP یا تولید ناخالص داخلی است که باعث می‌شود تا همچنان نیاز به توسعه در این زمینه وجود داشته باشد.

وی افزود: یکی از دلایل اصلی ضعف نظام بیمه‌گزاری کشور، مشکلات معیشتی مردم و مسائل قانونی است، زیرا در کشور ما فقط بیمه شخص ثالث اجباری است و این درحالی است که در کشور‌های پیشتاز این صنعت، تعداد عناوین بیمه‌های اجباری به‌مراتب بیشتر است. با این حال نباید از تأثیر فرهنگ و رسانه غافل شد و اگر نگرش دوراندیشانه در بین مردم ترویج شود، از صنعت بیمه نیز حمایت خواهد شد.

۱۷۰ هزار نفر از خانواده ایثارگران استان در پوشش بیمه

مدیرعامل بیمه دی خاطرنشان کرد: بیش از یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جامعه ایثارگری کشور با بار مراجعه روزانه ۱۷ هزار نفر، سرانه پوشش بیمه را در سال به ۲۵ میلیون نفر رسانده‌اند و دلیل این بار مراجعه زیاد نیز پوشش جانبازان و والدین شهداست که یا دچار کهولت سن هستند و یا به دلیل مشکلات ناشی از حضور در جبهه‌ها، از مشکلات متعددی در عرصه سلامتی رنج می‌برند. در استان خراسان رضوی هم پوشش بیمه‌ای ما از خانواده ایثارگران از ۱۷۰ هزار نفر فراتر رفته و به عبارت دیگر، بیش از ۱۰ درصد بیمه‌شدگان کل کشور از این استان هستند.

وی ادامه داد: امروزه بسیاری از مردم ما وقتی خودروی جدید خریداری می‌کنند، از رانندگی با این خودرو احساس خوشحالی دارند، اما زمانی که سررسید تجدید قرارداد یک‌ساله بیمه آن فرامی‌رسد، به‌جای خوشحالی از آغاز یک سال آرامش خاطر، پرداخت حق بیمه را همچون یک امر اجباری و ناگزیر تلقی می‌کنند. اینجاست که می‌تواند رسانه به کمک بیمه بیاید و حقیقت این صنعت را برای مردم به تصویر بکشد.

شهرآرانیوز

دیدگاهتان را بنویسید