ساعت زمین نمادهای اداری شرکت‌های برق در خراسان رضوی را در خاموشی فرو برد

همزمان با چهارم فروردین ماه و به مناسبت گرامیداشت “ساعت زمین ساختمان‌های اداری شرکت برق منطقه ای خراسان و شرکت توزیع برق مشهد از ساعت ۲۰:۳۰ به مدت یک ساعت خاموش شد.

به گزارش اعتمادساز به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خراسان، مدیرعامل این شرکت گفت: «ساعت زمین» یک رویداد جهانی است که به منظور افزایش آگاهی عمومی در مورد تغییرات آب و هوایی و لزوم صرفه جویی در مصرف انرژی، در آخرین شنبه ماه مارس هر سال برگزار می‌شود.

حسین محمودی افزود: امسال نیز شرکت برق منطقه ای خراسان با هدف ترویج فرهنگ صرفه جویی و همبستگی با مردم سراسر جهان در این رویداد مهم مشارکت کرده است.

وی اظهار کرد: به همین مناسبت و با هدف ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف برق، برق تمام نمادها و ساختمانهای اداری شرکت برق منطقه ای خراسان در استان خراسان رضوی به مدت یک ساعت خاموش شد.

محمودی از عموم مردم شریف استان خواست تا با خاموش کردن لامپ‌های اضافی در منزل و محل کار خود در ساعت زمین، به این پویش جهانی بپیوندند و در حفظ منابع انرژی و حفاظت از محیط زیست سهیم باشند

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق مشهد نیز در این باره گفت: ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ امشب بنا بر اعلام صندوق جهانی طبیعت، «ساعت زمین» شناخته شده است، این رویداد به منظور جلوگیری از گرم شدن زمین، حفظ انرژی و محیط زیست در کل دنیا اجرا می‌شود. در توزیع برق مشهد نیز به این موضوع بها داده و آن را مورد توجه قرار داده‌ایم.

علیرضا کاشی افزود: تمامی ادارات اتفاقات و عملیات شرکت برق مشهد که به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند، در ساعت زمین تمامی لامپ‌های اضافه خود را خاموش کرده و تابلوهای سر درب ساختمان‌های اداری نیز خاموش خواهد شد.

وی بیان کرد: تولید بیشتر انرژی با توجه به اینکه بخش اعظم آن از سوخت‌های فسیلی به دست می‌آید، باعث گرمتر شدن زمین می‌شود. جهت فرهنگ‌سازی برای کاهش مصرف برق تلاش شده تا با رویداد جهانی «ساعت زمین» همسو شویم.

ساعت زمین؛ یک رویداد بین‌المللی است که توسط صندوق جهانی طبیعت نامگذاری شده و هدف آن جلب توجه مردم به حفظ کره زمین و پیامدهای تغییرات اقلیمی به‌طور مشترک در یک ساعت خاص در آخرین شنبه مارس است. در این روز خانواده‌ها، کسب و کارها و ادارات با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری خود به مدت یک ساعت این رویداد را یادآوری می‌کنند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید