سازمان ملل خواستار لغو تحریم‌های اقتصادی افغانستان شد

نماینده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان از جامعه بین‌المللی خواسته است تا پشتیبانی عمیق خود را از افغانستان حفظ کرده و برخی تحریم‌های اقتصادی را تسهیل کنند.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، دیبرا لاینز، نماینده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان از جامعه بین‌المللی خواسته است تا پشتیبانی عمیق خود را از افغانستان حفظ کرده و برخی تحریم‌های اقتصادی را تسهیل کنند.

لاینز این خواست را در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح کرده است. او در این نشست گفته است که جنگ در افغانستان پایان یافته، اما صلح تحکیم نیافته است.

به‌گفته‌ وی، اکنون زمان آن رسیده است که طالبان براساس اعتماد حکومت کند، نه این‌که ترس از این گروه فراگیر باشد. به‌گفته‌ی او، طالبان باید از حقوق تمام اتباع افغانستان حفاظت و یک گفت‌وگوی میان افغانی را برای آشتی ملی آغاز کنند.

نماینده‌ی ویژه دبیرکل سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان تأکید کرده است که دلیل ثبات نسبی کنونی خستگی مردم از درگیری و تمرکز آنان بر بقا است.

او هشدار داده است که اگر تدابیری برای ایجاد اعتماد و مسئولیت پذیری انجام نشود و نیازهای واقعی مردم در نظر گرفته نشود، صلح و ثبات شکننده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید