ساخت بیش از ۶۵۰ واحد نهضت ملی مسکن خراسان رضوی به اتمام رسید

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: تاکنون ساخت ۶۵۱ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت (شهرهای کوچک استان) به اتمام رسیده است یا مراحل پایانی نازک کاری را پشت سر می گذراند.

به گزارش اعتمادساز، “حسین بهروانفر” افزود: ۹۷ هزار و ۶۰۰ متقاضی در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان در طرح نهضت ملی مسکن شرکت کرده اند که از این تعداد ۲۹ هزار و ۳۶۲ نفر حایز شرایط لازم شدند که تاکنون ثبت نام ۲۷ هزار و ۳۵۳ متقاضی در ۷۹ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت خراسان رضوی تایید نهایی شده است.

وی ادامه داد: تاکنون برای ۱۲ هزار و ۸۶۷ متقاضی نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت خراسان رضوی زمین تامین شده است نحوه ساخت واحدهای متقاضیان در این شهرها به صورت “گروه ساخت” خواهد بود.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: عملیات اجرایی هشت هزار و ۲۶۷ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت خراسان رضوی آغاز شده که از این تعداد مرحله اسکلت و اجرای فونداسیون چهار هزار و ۸۶ واحد به اتمام رسیده و وارد باقی مراحل ساخت شده است.

بهروانفر افزود: میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت خراسان رضوی هزار و ۸۳۹ نفر بوده است که برای هر نفر پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اختصاص یافته است و سودی که دولت برای این تسهیلات در نظر گرفته ۱۸ درصد بوده اما گاه بانکها با ۲۳ درصد سود محاسبه می کنند.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها و شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

استان خراسان رضوی با سهم ۱۰ درصدی از چهار میلیون واحدی که دولت سیزدهم در قالب نهضت ملی مسکن در مدت چهار سال احداث می کند باید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ایجاد کند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید