زیرساخت‌های برق رسانی خواف در دولت سیزدهم توسعه یافت

رییس اداره برق خواف گفت:از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم در این شهرستان توسعه کمی و کیفی زیرساختها و شبکه برق رسانی است.

به گزارش اعتمادساز، محسن اولادی افزود: اجرای ۳۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط برق در مناطق شهری و روستایی و اصلاح و بهینه سازی ۵۱ کیلومتر زیرساختهای فرسوده برق رسانی در این مناطق از دیگر اقدامات است.

وی اضافه کرد: تعداد توربین بادی تامین برق از چهار دستگاه با ظرفیت پنج و سه دهم در ابتدای دولت سیزدهم هم اکنون به ۱۴ دستگاه با ظرفیت ۲۱ و یک دهم مگاوات افزایش پیدا کرده است.

رییس اداره برق خواف گفت: پنج هزار و ۲۵۱ انشعاب برق طی همین مدت در این شهرستان نصب و پنج هزار و ۵۰۵ انشعاب به فروش رسیده است.

اولادی نصب ۳۸ دستگاه پست هوایی برق در مناطق شهری و ۳۵ دستگاه در مناطق روستایی و افزایش تعداد مشترکان از ۵۲ هزار و ۳۲۹ به ۵۵ هزار و ۷۷۰ مشترک را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در حوزه برق رسانی این شهرستان برشمرد.

وی ادامه داد: از این میزان ۲ هزار و ۴۷ انشعاب از ابتدای سال جاری در شهرستان خواف نصب و ۲ هزار و ۱۸۱ انشعاب هم به فروش رسیده است که به ترتیب نسبت به سال گذشته در این بخشها ۳۵ درصد و ۴۲ درصد رشد را نشان می دهد.

رییس اداره برق خواف گفت: برق این شهرستان در ابتدای پیروزی انقلاب توسط نیروگاه دیزلی با ظرفیت حداکثر ۲ مگاوات و توسط ۲ خط برق رسانی تامین می شد که با توجه به افزایش روز افزون تقاضای برق و محدودیت تامین برق توسط نیروگاه دیزلی نیاز به تامین برق پایدار از طریق شبکه سراسری در این شهرستان احساس می شد که این امر با شروع عملیات اجرایی احداث خط ۱۳۲ کیلوولت از سمت شهرستان تایباد در نیمه دوم دهه ۶۰ و با نصب پست موبیل خواف به ظرفیت ۱۵مگاوات در سال ۱۳۶۹ توسط برق منطقه ای خراسان محقق شد.

اولادی افزود: در سال ۱۳۷۲ عملیات برق رسانی به منطقه محروم “کیبر کوه” به اتمام رسید و با برق‌دار شدن روستاها در این منطقه یکی از محروم ترین نقاط استان از این موهبت الهی برخوردار شد.

وی اضافه کرد: تعداد مشترکان برق شهرستان خواف طی ۳۰ سال گذشته اعم از خانگی، صنعتی، عمومی، کشاورزی و تجاری از ۱۲ هزار و ۷۸۰ مشترک به ۵۵ هزار و ۷۷۰ مشترک افزایش پیدا کرده است.

۵۵ هزار و ۷۷۰ مشترک در مناطق شهری و روستایی شهرستان خواف از نعمت برق برخوردارند و برق رسانی به آنها توسط چهار پست فوق توزیع، هزار و ۴۸۳ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۶۹۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف انجام می شود.

مرکز شهرستان خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید