زیاده‌خواهی رئیس رژیم‌صهیونیستی درباره ایران در دیدار با سالیوان

منابع خبری بامداد چهارشنبه گزارش دادند، رییس رژیم صهیونیستی و مشاور امنیت ملی آمریکا که به فلسطین اشغالی سفر کرده درباره ایران گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شین‌هوآ، دفتر اسحاق هرتزوگ رییس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد، وی با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در مسائل مختلف منطقه ای گفت وگو کرده است.

بر اساس این گزارش، رییس رژیم صهیونیستی در این دیدار از دولت آمریکا برای حفظ و تقویت روابط قوی و معنادار دوجانبه تشکر کرده است.

دو طرف همچنین درباره مسائل مختلف منطقه ای به بحث و گفت وگو پرداختند و هرتزوگ در راستای ادعاهای بی پایه و اساس مقام های صهیونیستی، نگرانی خود را از حرکت ایران به سمت سلاح‌های اتمی ابراز داشته است.

رییس رژیم صهیونیستی در دیدار با سالیوان همچنین بر لزوم توقف دستیابی ایران به چنین تسلیحاتی به هر قیمتی تاکید کرده است.

فضاسازی‌ها و ایران هراسی‌های رژیم صهیونیستی در حالی است که خود ضمن برخورداری از ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای تاکنون به عضویت ان. پی. تی درنیامده و اجازه بازرسی به ماموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نمی‌دهد در حالی که ایران فراتر از ان. پی. تی، در سال‌های اخیر حتی پروتکل الحاقی را نیز داوطلبانه اجرا می‌کرد.

امیلی هورن سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که این هفته، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی به اسرائیل و کرانه باختری رود اردن سفر خواهد کرد و برت مک گورک معاون دستیار رئیس جمهوری و هماهنگ کننده خاورمیانه و شمال آفریقا و یل لمپرت، دستیار موقت وزیر امور خارجه در امور خاور نزدیک او را همراهی خواهند کرد.

بر اساس بیانیه سخنگوی شورای عالی امنیت ملی آمریکا، سالیوان با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی و مقامات ارشد این رژیم دیدار خواهد کرد تا بر تعهد آمریکا در حفظ امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرده و در مورد طیف وسیعی از مسائل راهبردی مهم در روابط آمریکا و این رژیم از جمله ایران مشورت و رایزنی کند.

310 310

دیدگاهتان را بنویسید