رییس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد: مراجعه بیماران با علایم آنفلوانزا در خراسان رضوی رو به افزایش است

رییس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از آغاز هفته دوم آذرماه شیوع آنفلوآنزا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سیر صعودی پیدا کرده است.

به گزارش اعتمادساز، زهرا نهبندانی اظهار کرد: از آغاز هفته دوم آذر ماه شیوع آنفلوآنزا سیر صعودی پیدا کرده و در حال حاضر حدود ۱۳ درصد مراجعین با علائم این بیماری به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به افزایشی شدن آمار بستری و سرپایی مراجعان آنفلوآنزا در هفته گذشته بیان کرد: رعایت توصیه‌های بهداشتی بخصوص در مراکز تجمعی و مدارس ضروری است.

وی با اشاره به سپری شدن موج اول آنفلوانزا استان خراسان رضوی در مهر ماه که زودتر از سایر نقاط کشور رخ داده گفت: بیشترین میزان ابتلاء و بستری در مهر ماه با سویه‌های H۱N۱ و H۳N۲ بوده و طبق پیش بینی‌ها انتظار وقوع حداقل یک موج دیگر آنفلوانزا در سطح استان تا آخر سال را داشتیم که در حال وقوع است.

نهبندانی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و کاهش سطح ایمنی واکسیناسیون کووید در جامعه و آلودگی هوا توصیه می‌شود شهروندان موازین پیشگیری از بیماری‌های تنفسی را جدی بگیرند و در محیط‌های سربسته و اماکن شلوغ که ازدحام جمعیتی وجود دارد حتماً از ماسک استفاده کنند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین از گروه‌های پرخطر درخواست کرد تا حد امکان از منزل خارج نشده یا لااقل از شرکت در تجمعات خودداری نمایند.

وی با تاکید بر حفظ فاصله اجتماعی، شستشوی مرتب دست‌ها و عدم حضور در تجمعات به تمامی افراد به ویژه گروه‌های پرخطر گفت: لازم است، دانش‌آموزان از ماسک استفاده کنند و در صورت بروز کوچک‌ترین علائمی از بیماری به نزدیک ترین مرکز بهداشت مراجعه و تا زمان رفع علائم و رسیدن به بهبودی کامل از حضور در کلاس درس خودداری کنند.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید