رییس کل دادگستری خراسان رضوی: شفاف سازی فضای اجتماعی برای نقش آفرینی مطلوب رسالت رسانه‌ها است

رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: یکی از مهمترین رسالت‌ رسانه‌ها و خبرنگاران، ارتقای آگاهی مردم و شفاف‌سازی فضای اجتماعی برای نقش آفرینی مطلوب و موثر است.

به گزارش اعتمادساز، دیدار اعضا هیأت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی‌با حجت الاسلام حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ظهر دوشنبه در مجتمع قضائی ولایت مشهد برگزار و بر راهکارهای دوجانبه همکاری متقابل بین دستگاه قضائی و اصحاب رسانه استان تاکید شد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در این نشست با اشاره به پتانسیل‌های رسانه‌ها در پیشگیری و کاهش وقوع جرم اظهار کرد: یکی از مهمترین رسالت‌های رسانه‌ها و خبرنگاران، ارتقا آگاهی مردم و شفاف‌سازی فضای اجتماعی برای نقش آفرینی مطلوب و مؤثر است.

وی افزود: بدون همراهی مردم نمی‌توانیم در تحقق اجرای عدالت گام مهمی برداریم و همراهی مردم با آگاه سازی از سوی رسانه‌ها میسر می‌شود.

خلیلی تاکید کرد: رویکرد ما نسبت به رسانه‌ها یک نگاه مثبت و در راستای کمک در جهت پیشبرد اهداف ترسیم شده است. در این زمینه رسانه‌ها قطعاً می‌توانند واقعیت‌های اجتماعی را هرچه شفاف‌تر پیش روی مسئولین قرار دهند. دستگاه قضا با نقد عالمانه و حکیمانه رسانه‌ها می‌تواند به نقاط ضعف خود پی ببرد و البته اقدامات روزمره عادی شده را تبدیل به کارهای اثربخش کنند.

در ادامه این نشست اعضا هیأت مدیره خانه مطبوعات با تقدیر از تغییر رویکرد دادگستری خراسان رضوی در ارتباط با رسانه‌ها بر پیگیری موضوعات مربوط به مشکلات قضائی برخی اهالی رسانه تاکید کردند.

همچنین هیأت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی پیشنهاداتی از جمله تشکیل کارگروه رسانه و حقوقی قضائی، برگزاری دوره‌های آموزشی رسانه‌ای برای کارکنان دادگستری و دوره آموزشی آشنایی با جرایم رسانه‌ای را مطرح کردند.

در ادامه نیز جلسه دیگری از سوی روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی با اعضا هیأت مدیره خانه مطبوعات استان درباره موضوعات مختلف رسانه‌ای و حقوقی برگزار شد.

گفتنی است؛ در این نشست صمیمانه علاوه بر رئیس کل دادگستری خراسان رضوی و اعضا هیأت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی، غلامرضا بنی اسدی از اعضای هیأت منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی، مرتضوی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و مدیران روابط عمومی دادگستری استان حضور داشتند.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید