رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی: دانش بنیان‌ها در تولید محصولات رقابتی داخلی نقش به سزایی دارند

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: دانش بنیان‌ها درتولید محصولات رقابتی داخلی و صادرات نقش به سزایی دارند.

به گزارش اعتمادساز، غلامرضا قنبری ظهر پنجشنبه در حاشیه برگزاری سه نمایشگاه تخصصی در مشهد اظهار کرد: آن چیزی که امروز در بخش کشاورزی اهمیت دارد، مساله ارزش افزوده سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: اگر بخواهیم قیمت تمام شده محصولات را کاهش دهیم و همچنین قدرت رقابت و صادرات داشته باشیم مساله اصلی مان این است که باید به سمت بسته‌بندی، فرآوری، صنایع تبدیلی و تنوع محصولات گام برداریم.

وی اظهار کرد: هرچه در محصولات و در حلقه‌های بعد از تولید از مزرعه بتوانیم تنوع بیشتری بدهیم، به طورقطع می‌توانیم ارزش افزوده سرمایه‌گذاری و تولید در مزارع را بالا ببریم.

قنبری با اشاره به آنکه در خراسان رضوی بالغ بر ۱۵۰۰ واحد صنعتی مشغول بکارند، بیان داشت: این واحدهای صنعتی در بخش‌های مختلف و در حوزه‌های زراعی طیور، آبزیان و دامی مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: آن چیزی را که امروز در دستور کار قرار دارد، این است که بتوانیم زنجیره‌های تولید را بوسیله صنایع تبدیلی و فرآوری تکمیل کنیم تا هم بتوانیم قیمت تمام شده محصولات را کاهش بدهیم و همچنین ارزش افزوده را بالا ببریم.

وی تاکید کرد: خوشبختانه امروز در نمایشگاه به صورت ویژه شاهد محصولات دانش بنیان هستیم که پر از خلاقیت و نوآوری است و تفاوتش با نمایشگاه‌های قبلی کاملاً مشهود است که به اعتقاد من نقشی را که می‌تواند این محصولات در کاهش قیمت تمام شده، محصولات فرآوری و صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی داشته باشد، قطعاً تأثیرگذار خواهد بود.

قنبری یادآور شد: این کارمی تواند کمک کند که هم بتواند محصولات را برای بازار مصرف داخلی و هم در حوزه صادرات نقش رقابتی مناسبی را پیدا کند.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید