رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبرداد؛ راه اندازی دستگاه «آنژیوگرافی بای پلین» برای درمان بیماران مغزی

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دستگاه «آنژیوگرافی بای پلین» برای درمان بیماران مغزی که از نمونه دستاوردهای حوزه سلامت است، راه اندازی شد.

به گزارش اعتمادساز، محمود شبستری ظهر دوشنبه در نشست خبری دستاوردهای حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی به دستاوردهای خوبی در حوزه سلامت رسیدیم، اظهار کرد: تمامی آمارها رشد ده‌ها برابری نسبت به سال‌های قبل از انقلاب را نشان می‌دهد که رشد ۱۳ برابری پزشکان گواه بر این مدعاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تعداد پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ در مشهد از ۴ به ۱۷۶ پایگاه رسیده است، خاطر نشان کرد: از ۲۳ خانه بهداشت به ۷۵۵ خانه بهداشت در خراسان رسیدیم و تعداد پرستاران هم از ۵۰۰ به ۱۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب در بسیاری از حوزه‌ها بی‌نیاز شدیم، افزود: پیش از انقلاب برای انجام عمل آنژیوگرافی و جراحی قلب باز اعزام بیمار را به خارج از کشور داشتیم، اما اکنون اعمال جراحی بیماران ایرانی و غیرایرانی در داخل کشور انجام می‌شود.

شبستری با اشاره به اینکه افتخارات حاصل شده در حوزه سلامت بی‌نظیر بوده است، افزود: کشورهای همسایه ایران به این موضوع واقف هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در شرایط تحریم، توسعه و پیشرفت در حوزه سلامت متوقف نشده است، افزود: در یک اقدام راه‌اندازی دستگاه آنژیوگرافی بای پلین را برای درمان بیماران مغزی داشتیم و مشابه آن را در حوزه سرطان هم با دستگاه توموتراپی داشتیم.

وی ادامه داد: ما در حوزه بهداشت روی موضوع آموزش‌های پیشگیرانه کار کردیم و آموزشی کردن مراکز جامع خدمات اقدام بسیار مهمی بود که در سال ۱۴۰۲ در حوزه بهداشت صورت پذیرفت.

کمبود ۳ هزار تخت بیمارستانی در مشهد

شبستری با ذکر این نکته که ما در حوزه مولدسازی یکی از برترین عملکردها را داشتیم، تاکید کرد: مواردی که بلااستفاده بود و موردنیاز هم نبود به نحو احسن تبدیل وضعیت شد و بودجه آن صرف پروژه‌های پرشمار بهداشتی، درمانی، آموزشی، فرهنگی، دانشجویی و رفاهی در حال اجرا شد.

وی با اشاره به رفع مشکل کمبود تخت بیمارستانی، تصریح کرد: ما حدود ۳ هزار تخت بیمارستانی در مشهد کم داریم و به دنبال تأمین این نیاز مبرم در حوزه سلامت هستیم، ضمن اینکه در حال پیگیری جهت اورژانس مرکزی در شهرک دانش و سلامت هم هستیم.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید