رییس جمعیت هلال احمر مشهد تاکید کرد؛ توسعه فضای آموزشی برای افزایش تعداد داوطلبان جمعیت هلال احمر

رییس جمعیت هلال احمر مشهد با اشاره به اهمیت آموزش نیروهای هلال احمر از دستگاه‌ها برای توسعه فضای آموزشی و افزایش تعداد داوطلبان جمعیت هلال درخواست یاری کرد.

به گزارش اعتمادساز، مهدی صوفی عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری در محل فرمانداری به تشریح فعالیت‌های این نهاد در راستای ترویج احترام به کرامت انسانی، صلح و بشر دوستی پرداخت.

رئیس جمعیت هلال احمر مشهد ایجاد صلح پایدار میان ملل، تسکین آلام بشری و حمایت از سلامت انسان‌ها بدون تبعیض را از جمله اهداف جمعیت هلال احمر برشمرد و گفت: جمعیت هلال احمر متکی بر نقش آفرینی داوطلبانه است. به جز ۵۰۰ نفر کادر هلال احمر مشهد، مابقی امدادگران و نجاتگران به صورت داوطلبانه در جمعیت هلال احمر خدمات ارائه می‌دهند.

وی درباره فعالیت‌های هلال احمر مشهد ابراز کرد: عملیات امداد و نجات، رهاسازی مصدومین از حادثه، ارائه خدمات پیش بیمارستانی و توزیع اقلام امدادی در زمان بحران از جمله اقدامات ما در این نهاد است.

صوفی در خصوص فعالیت‌های آموزشی جمعیت هلال احمر افزود: طرح «هر خانواده یک داوطلب هلال احمر»، استقرار مربی در هر مدرسه و مسجد، آموزش‌های شهروندی در مقابل بحران‌های مختلف و همچنین راه اندازی ۲۳ خانه هلال (۱۲ خانه هلال روستایی و ۱۱ خانه هلال شهری) از جمله برنامه‌های آموزشی است.

رئیس جمعیت هلال احمر مشهد ادامه داد: یکی از اقدامات شایسته جمعیت هلال احمر خدمات به زائران در سه روز دهه پایانی صفر بود که در این طرح جابجایی زائران توسط ۳ هزار نفر از داوطلبان با ویلچر در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی صورت گرفت.

وی در پایان نسبت به افزایش تعداد انبارها، ایجاد فضا برای مناطق سه و چهار مشهد و تخصیص اعتبار برای توسعه فضای آموزشی واقع در خیابان فداییان اسلام درخواست حمایت و همکاری کرد.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید