رییس اورژانس مشهد: تعداد آمبولانس‌های این کلانشهر ۵۰ درصد نیاز است

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان آمبولانس‌های مورد نیاز کلانشهر مشهد به لحاظ فوریت‌های پزشکی ۱۸۰ دستگاه است، در حالیکه اکنون ۵۰ درصد آن را در اختیار داریم.

به گزارش اعتمادساز، دکتر علی یزدانی افزود: اکنون حدود ۹۰ دستگاه آمبولانس در کلانشهر مشهد فعال است که این ظرفیت بسیار کم است.

وی تصریح کرد: یکی از چالش‌های حوزه سلامت و فوریت‌های پزشکی توقع نادرست مردم از این حوزه به دلیل عدم آشنایی و اطلاع آنان از توان و ظرفیت آن است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حوادث مهم اگر زمان رسیدن به سر صحنه و بالین بیمار بیشتر از پنج دقیقه باشد زمان طلایی را ازدست خواهیم داد، گفت: اکنون زمان رسیدن به بالین بیمار در کلانشهر مشهد حدود ۱۷ دقیقه است، درحالیکه در کلانشهرها باید این زمان کمتر از ۱۲ دقیقه باشد.

دکتر یزدانی اظهار کرد: در حوزه فوریت‌های پزشکی که حوزه بسیار مهمی در امر سلامت مردم است بایستی زمان رسیدن به بالین بیماران را کوتاه کنیم تا خدمات بهینه و به موقع ارائه شود.

وی بیان کرد: با توجه به کمبود آمبولانس و فرسوده بودن برخی از آمبولانس‌ها همکاران اورژانس ۱۱۵ مشهد با تمام توان و ظرفیت خود تلاش می کنند تا ماموریت‌ها و خدمات امدادرسانی را با ۱۷۶ دستگاه آمبولانس در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به خوبی انجام دهند.

این مسوول اضافه کرد: همکاران اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد روزانه چهار هزار تماس تلفنی را پاسخگو هستند و روزانه حدود هزار و ۲۰۰ ماموریت توسط همکاران اورژانس در مناطق زیر پوشش این دانشگاه و شهرستان‌های تابعه انجام می شود.

دکتر یزدانی ادامه داد: از مسوولان خواستاریم تا پای کار بیایند و منابع خود را در اختیار اورژانس قراردهند تا خدمت‌رسانی به مردم به صورت مطلوبتری ارائه شود.

وی در پایان گفت: خبرنگاران چشم بینا و زبان گویای مردم هستند و در راستای ارتقای سطح سواد سلامت و آگاهی رسانی مردم نسبت به توان و ظرفیت و خدمات فوریت های پزشکی نقش بسزایی دارند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید