رییس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز خراسان رضوی: مصرف گاز در بخش خانگی و اداری باید مدیریت شود

رییس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز خراسان رضوی به ضرورت مدیریت مصرف گاز در بخش خانگی و اداری تاکید کرد.

به گزارش اعتمادساز، حمیدرضا افشون صبح پنجشنبه در «نشست رونمایی و تشریح سند پیوست رسانه‌ای فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان خراسان رضوی» امروز در سالن شهید سلیمانی استانداری خراسان رضوی با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار خراسان رضوی برگزار شد، به هم افزایی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان در زمستان سال گذشته برای مدیریت و کاهش مصرف گاز بخش خانگی در زمانی که دمای هوا به ۲۸ درجه زیر صفر رسیده بود، اشاره کرد و گفت: پویشی که به همت روابط عمومی‌ها در سال گذشته اجرا شد، باعث کاهش مصرف گاز از بخش خانگی شد.

رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز خراسان رضوی افزود: امسال نیز پویشی تحت عنوان «هر خانه، یک اتاق گرم» که تجربه موفقی از پارسال در حوزه مشارکت مردمی بود از دی ماه امسال در استان اجرا شده و جوایز ارزنده‌ای هم برای آن در نظر گرفته شده است.

وی به ضرورت مدیریت مصرف گاز در بخش خانگی و اداری اشاره و بیان کرد: صرفه جویی مصرف گاز در این ۲ بخش باعث ذخیره سازی گاز برای مصرف در بخش صنعت به منظور ایجاد ارزش افزوده برای استان می‌شود.

افشون اظهار کرد: صنایعی مانند فولاد فقط مصرف گاز دارند و به ناچار برای حفظ گاز در بخش خانگی، مصرف این صنایع در زمستان محدود و برای باقی صنایع نیز سوخت مایع در نظر گرفته می‌شود لذا با مدیریت مصرف گاز می‌تواند، این سوخت را برای صنایع حفظ کرد.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید