رییس اداره تعاون: نرخ بیکاری در تربت‌حیدریه ۹ درصد است

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تربت‌حیدریه نرخ بیکاری در این شهرستان را ۹ درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به برنامه‌های اشتغال‌زایی دولت، اجازه افزایش این رقم را نخواهیم داد.

به گزارش اعتمادساز، هادی نوبخت عصر روز پنجشنبه در آیین پایانی مسابقه‌های فوتسال کارگران تربت‌حیدریه افزود: یکی از برنامه‌ها برای جلوگیری از افزایش نرخ بیکاری، طرح مشترک اشتغال دانشجویی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی این خطه است که اواخر مهرماه امسال برای نخستین بار در کشور آغاز شد.

وی، هدف از اجرای این طرح را ارایه خدمات مشاوره‌ای به دانشجویان برای گذراندن دوره‌های آموزشی مرتبط با رشته تحصیلی آنان عنوان و اظهار کرد: حسب وظیفه ذاتی خود و با کمک موسسه‌های کاریابی مورد تایید اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دانشجویان علاقه‌مند به فراگیری فنون مهارتی مرتبط با رشته تحصیلی خود را به سمت کارگاه‌های آموزشی و مراکز آموزش فنی حرفه‌ای هدایت می‌کنیم.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت‌حیدریه در بخش دیگری اظهار کرد: اکنون ۳۵ هزار نفر کارگر در واحدهای مختلف صنعتی و کارگاهی این شهرستان مشغول به کار هستند.

وی افزود: از مجموع ۷۰۰ تعاونی موجود در تربت‌حیدریه، ۴۰۰ تعاونی در بخش‌های تولیدی، کشاورزی و فرش فعالیت دارند.

نوبخت عضویت در هر تعاونی را به طور متوسط هفت نفر، اما تعدادشان را بیشتر متغیر اعلام کرد.

وی درباره پرونده‌های شکایت دعاوی از ابتدای امسال نیز گفت: ۵۰ درصد آنها با صلح و سازش رفع شدند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت‌حیدریه در تبیین جدول رقابت‌‎های فوتسال کارگری نیز گفت: رقابت‌ها با شرکت ۱۲ تیم در ۲ گروه ۶ تیمی به مدت یک هفته برگزار شد.

وی افزود: در پایان مرحله گروهی تیم‌های اداره برق، آتش‌نشانی و طلای زرمهر از گروه یک و تیم‌های بیمارستان نهم دی، کارخانه کاشی و کارخانه سیمان از گروه ۲ به مرحله بعد صعود کردند.

نوبخت ادامه داد: در پایان مرحله دوم تیم‌های اول هر گروه به دیدار نهایی و تیم‌های دوم گروه به دیدار رده‌بندی راه یافتند.

در این رقابت‌ها تیم‌های بیمارستان نهم دی، کارخانه کاشی و آتش‌نشانی به ترتیب مقام‌های نخست تا سوم را کسب کردند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید