روسیه: هدف انفجار مسجد قندوز بی ثبات کردن اوضاع افغانستان بود

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای با محکوم کردن انفجار مسجد شیعیان در ولایت قندوز افغانستان اعلام کرد که هدف این اقدام، بی ثبات کردن اوضاع افغانستان بود.

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت خارجه روسیه که روز دوشنبه در پایگاه اینترنتی وزارت خارجه روسیه منتشر شده است، گفته شده است: حمله تروریستی به مسجد شیعیان  قندوز در افغانستان را که بر اثر آن حدود 150 نفر کشته (شهید) و بیش از 200 تن دیگر مجروح شدند را قاطعانه محکوم می کنیم.

در بیانیه با اشاره به اینکه گروه تروریستی داعش مسئولیت عمل تروریستی در مسجد قندوز را برعهده گرفت، آمده است: این عمل را وحشیانه را اقدامی برای بی ثبات کردن اوضاع افغانستان و ضربه زدن به تلاش های افرادی که علاقه مند به سازش بین افغانها و سازش بین مذاهب در افغانستان در مرحله جدید تاریخ آن هستند، می دانیم.

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده است: امیدواریم دولت جدید افغانستان، همه تدابیر لازم را برای جستجو و مجازات عاملان این حمله تروریستی بکار می گیرد و بر تلاش های برای ریشه کن کردن تهدید گروه تروریستی داعش خواهد افزود.

مسجد جامع شیعیان در شهرستان «سیدآباد» ولایت «قندوز» جمعه ۱۶ مهر مورد حمله تروریستی قرار گرفت که براثر آن بیش از یکصد  نفر  از نمازگزاران شهید و ۲۰۰ تن دیگر مجروح شدند.

گروه  تروریستی داعش مسوولیت این حمله را به عهده گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید